כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מועמד פוטנציאלי לנשיאות

מושל פלורידה מותח ביקורת על מעורבות ארה"ב במלחמה באוקראינה

מושל פלורידה מתח ביקורת על הסיוע האמריקני לאוקראינה. ותהה אם ארצות הברית צריכה להיות מעורבת בסכסוך הרוסי בכלל. המושל טען שרוסיה אינה מהווה איום "באותה רמה כמו סין"

מושל פלורידה מותח ביקורת על מעורבות ארה"ב במלחמה באוקראינה
רון דה-סנטיס צילום: טוויטר

מושל פלורידה, רון דה סנטיס, מתח ביקורת על הסיוע האמריקני לאוקראינה כ"צ'ק פתוח" ושאל אם ארצות הברית צריכה להיות מעורבת בסכסוך הרוסי בכלל. "אני לא חושב שזה האינטרס שלנו להיכנס למלחמת פרוקסי עם סין או בחצי האי קרים", אמר דה סנטיס לרשת 'פוקס ניוז' ביום שני, בהתייחסו לשטח האוקראיני שרוסיה השתלטה עליו.

הדברים, שנאמרו לרגל ביקורו המפתיע של ביידן בקייב, אוקראינה, היו כמה מהביקורות הישירות ביותר של דסנטיס על מעורבות ארה"ב במלחמה מאז החלה המלחמה לפני שנה. המושל מועמד מוביל לתפקיד יו"ר המפלגה הרפובליקנית, ואם ינצח יתמודד לתפקיד הנשיא ב-2024.

כשנשאל "איך נראה ניצחון" עבור ארה"ב, דה סנטיס המעיט בפעולות הצבאיות של מוסקבה עד היום ואמר שרוסיה "באמת פצועה וספגה הפסדים אדירים, אדירים" אך לא התייחס לנשק, למודיעין הצבאי והסיוע האמריקאי שמעורב בלחימה. דה-סנטיס התעקש שרוסיה אינה מהווה איום "באותה רמה כמו סין".  

"הפחד שרוסיה תיכנס למדינות נאט"ו וכל זה... זה אפילו לא התקרב למציאות", אמר דה סנטיס, "אני חושב שהם התגלו כמעצמה צבאית מדרגה שלישית".

מלחמת אוקראינה רוסיה רון דה סנטיס פלורידה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד