י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחקר חדש קובע

הידבקות בקורונה או חיסון; מה מספק הגנה טובה יותר

הידבקות בקורונה מספקת הגנה כמו חיסון, כך עולה ממחקר חדש. אנשים שנדבקו בנגיף עשויים להיות מוגנים מפני הדבקה חוזרת למשך 40 שבועות או יותר, כך גילה המחקר. אך מומחה לא ממליץ להידבק בכוונה

הידבקות בקורונה או חיסון; מה מספק הגנה טובה יותר
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

מחקר חדש גילה שהידבקות בנגיף הקורונה נותן לפחות אותה רמת הגנה כמו שתי מנות חיסון באיכות גבוהה, חיסונים שסופקו על ידי פייזר ומודרנה. בנוסף, אנשים שנדבקו בנגיף עשויים להיות מוגנים מפני הדבקה חוזרת למשך 40 שבועות או יותר, כך גילה המחקר.

המחקר פורסם בכתב העת הרפואי The Lancet. ההגנה מפני הדבקה חוזרת הייתה הגבוהה ביותר עבור הזן המקורי של הגרסה כולל גרסאות האלפא, הבטא והדלתא, ההגנה נשארה יותר מ-78% לאחר 40 שבועות. ההגנה הייתה נמוכה יותר עבור גרסת האומיקרון BA.1, וירדה ל-36.1% באותה מסגרת זמן.

כשמדובר במחלה קשה (אשפוז או מוות), ההגנה הייתה גבוהה בכל הווריאציות, בממוצע של 78% ומעלה עבור, אלפא, בטא, דלתא ואומיקרון BA.1 ב-40 שבועות לאחר ההדבקה. רמת ההגנה ירדה עם הזמן עבור כל הגרסאות, אך היא ירדה הכי מהר עבור גרסת האומיקרון.

ד"ר מארק סיגל, פרופסור לרפואה במרכז הרפואי NYU Langone בניו יורק אמר ל'פוקס ניוז' שחסינות מפני מקרי הידבקות (המכונה חסינות טבעית) וחסינות מפני חיסונים מספקות שתיהן הגנה משמעותית מפני מחלות קשות והגנה מסוימת (לפחות כמה חודשים) מפני הידבקות בנגיף שוב. "זו הסיבה שבדרך כלל אני לא ממליץ על חיזוק החיסון לפחות כמה חודשים לאחר ההדבקה", אמר.

ד"ר סיגל אמר שהחסינות החזקה ביותר היא שילוב של שניהם, המכונה חסינות היברידית - אבל הוא לעולם לא ימליץ למישהו להידבק בכוונה. "זה בלתי צפוי מדי מבחינת תוצאות המחלה והסיכון לקורונה ארוכה", אמר.

חברת פייזר חברת מודרנה קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד