כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
והאם שקלו להוציא את כספם

הסקר בדק: מה חושב הציבור על חוק החמץ

על רקע הרפורמה המשפטית, נערך סקר עבור 'חדשות 13' שבדק מה דעת הציבור בנושא; האם הוא חושש מפני השלכות כלכליות ומה דעתו על חוק החמץ שמקדמת הקואליציה

לחם. אילוסטרציה
לחם. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13' בדק מה דעת הציבור על החוק לאיסור הכנסת חמץ לבתי חולים שמקדמת הקואליציה. 57% מהנשאלים ענו כי הם מתנגדים לחוק, מול 32% שתומכים בחוק ו-11% שענו "לא יודע".

באשר לרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן: בקרב מצביעי 'יש עתיד', המפלגה הגדולה באופוזיציה, 53% חושבים שהמחאה צריכה להימשך, 39% השיבו שיש לעצור את המחאה בזמן המשא ומתן. בשאלה הכלכלית, שוויון - 43 אחוזים חוששים למצבם הכלכלי בעקבות החקיקה ואותו שיעור של משיבים - 43% ענו שהם אינם חוששים למצבם הכלכלי.

לפי הסקר של קמיל פוקס, גם מצביעי 'הליכוד' חצויים, כאשר 62 אחוזים אינם דואגים מהשלכות כלכליות, בעוד 26 אחוזים ממצביעי 'הליכוד' דווקא חוששים מפגיעה במצב הכלכלי שלהם בעקבות הרפורמה המשפטית.

על השאלה האם המשיבים שקלו להוציא את כספיהם מהארץ בעקבות הרפורמה, ענו הרוב הגדול של המשיבים, 73%, כי הם לא שקלו זאת, מול 17% שכן שקלו זאת. 10% ענו "לא יודע".

הסקר כלל 902 נשאלים, מהם 801 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.2%.

סקר דעת קהל חוק החמץ קמיל פוקס ערוץ 13 הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד