י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ביקור במכון האוקראיני

המסר של הנשיא זלנסקי לחברי הכנסת הישראליים

חברי הכנסת אדלשטיין ואלקין נפגשו עם נשיא אוקראינה זלנסקי שאמר להם במהלך הפגישה כי, "הוא שמח שיש סוף סוף חיבוק ישראלי, כולל הביקור של שר החוץ, אך הוא מעוניין לראות גם צעדים בשטח". במהלך היום צפויים חברי הכנסת להגיע למכון לחקר המל"טים האיראנים של משרד ההגנה האוקראיני

המסר של הנשיא זלנסקי לחברי הכנסת הישראליים
זלנסקי בנאומו בקונגרס צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נפגש אתמול (שני) עם חברי הכנסת יולי אדלשטיין וזאב אלקין. במהלך הפגישה אמר זלנסקי כי הוא "הוא שמח שיש סוף סוף חיבוק ישראלי, כולל הביקור של שר החוץ, אך מעוניין לראות גם צעדים בשטח". כך דווח בכאן רשת ב. 

כזכור, אתמול הגיעו אלקין ואדלשטיין לקייב, כראשי אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל אוקראינה וערכו פגישה על זלנסקי כמעט שעה. זלנסקי אמר לשניים כי הוא "מצפה לראות שינוי מדיניות מצד ישראל במיוחד על רקע ההתקרבות בין רוסיה לאיראן".

עוד אמר הנשיא האוקראיני לשני חברי הכנסת כי הוא "מצפה לראות סיוע לא רק במערכות התראה, אלא גם בנשק הגנתי כמו מערכות הגנה נגד הכטב"מים האיראנים". מדובר באירוע חריג שנשיא אוקראינה נפגש עם חברי פרלמנט - והמטרה, כך נראה להביא את ישראל עוד יותר לכיוונה של אוקראינה.

בתוך כך, אלקין ואדלשטיין נפגשו במהלך היום גם עם שר ההגנה של אוקראינה רזניקוב, ראש המודיעין האוקראיני ובכירים נוספים, בהם חברי פרלמנט. במהלך היום יימשך הביקור בקייב - והשניים צפויים להגיע למכון לחקר המל"טים האיראנים של משרד ההגנה האוקראיני - שם אוספים את הכטב"מים שהופלו ומחפשים את החולשות שלהם. מטרתו של המכון ומשרד ההגנה היא לשתף פעולה עם ישראל בנושא.

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה יולי אדלשטיין זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד