כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"בוקר קשה"

הרצוג: "חייבים לעשות כל מאמץ להידברות"

נשיא המדינה התייחס להצבעה שהתקיימה אתמול על החלק הראשון של הרפורמה המשפטית ואמר: "יש תחושה של תוגה, אין תחושה של חגיגה". הרצוג הוסיף: "חושש מהתפתחויות מטרידות"

הרצוג: "חייבים לעשות כל מאמץ להידברות"
נשיא המדינה יצחק הרצוג צילום: קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (שלישי) בפעם הראשונה להצבעה שהתקיימה אמש על החלק הראשון של הרפורמה המשפטית ואמר שמבחינתו מדובר ב''בוקר קשה". את הדברים אמר בועידת האנשים של ידיעות אחרונות ו-Ynet.

הרצוג אמר: "זה בוקר קשה כי יש תחושה של תוגה, אין תחושה של חגיגה. יש תחושת עצב כיוון שהרבה מאד אזרחים מכל רחבי החברה הישראלית שהצביעו בעד הקואליציה הזו והרבה מאוד אזרחים מרגישים חרדים לאחדות העם".

הנשיא הוסיף: "אנחנו חייבים לעשות כל מאמץ כדי שלאחר ההצבעה הזו אפשר יהיה להמשיך לנהל הידברות כדי להגיע למתווה מוסכם שיוציא אותנו מהתקופה הקשה הזו, לתקופה של רפורמה חוקתית מוסכמת".

הרצוג קרא: "תחדלו רגע! ביקשתי ארכה, ביקשתי להמתין. עכשיו זו ההזדמנות. תוכיחו שאתם מתכוונים להידברות. אני הנחתי מתווה על השולחן, דיברתי עליו והמתווה הזה הוא המתווה הנכון על מנת להגיע לפתרון של מחלוקת עמוקה מאוד בחברה הישראלית, זה נראה כמו מצעד איוולת".

עוד אמר הנשיא: "אנחנו נמצאים בוויכוח, איש בצוואר רעהו, אנחנו לא מקשיבים. כל אחד תקוע עמוק בתוך התחושות והחרדות והדאגות והפחדים אבל בסוף יש פה עם! יש פה מדינה! ואני שואל כל אחד, האם המחיר באמת שווה את זה? עד כדי- כך שלא נוכל לשבת לדבר ולפתור את המחלוקת הזאת?".

לסיום אמר הנשיא: "אני אמרתי לפני כמה ימים שאפשר לפתור את המחלוקת הזו אני חוזר על כך בצורה נחרצת! אפשר לפתור את המחלוקת, אפשר להגיע לפתרון! רוב העם רוצה פתרון רוב העם רוצה מתווה מוסכם! כל אלה שתומכים בהדברות, והם מגיעים מכל שדרות הציבור, מימין משמאל ומכל הקשת. כל אלה צריכים להמשיך ולדרוש בכל הכוח למצוא את הדרך".

הרפורמה המשפטית יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד