כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"לא נקפיא חקיקה"

לוין מגיב להרצוג: "בוקר קשה? זה בוקר של תקווה גדולה"

שר המשפטים יריב לוין התייחס לדברי הנשיא שאמר כי מדובר ב"בוקר קשה" ואמר: "הייתי נותן לנשיא את הטלפון כדי לתת לו את ההודעות שאני קיבלתי". לוין שלל קשר בין הרפורמה המשפטית לתיקי נתניהו: "אני נאבק על הנושא הזה כבר 23 שנים". שר המשפטים הבהיר: "ידי, באמת להידברות. אפשר להגיע להבנות. לא נקפיא חקיקה"

לוין מגיב להרצוג: "בוקר קשה? זה בוקר של תקווה גדולה"
יריב לוין ויצחק הרצוג צילום: דוברות הכנסת

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין משיב לנשיא יצחק הרצוג שאמר כי מדובר ב"בוקר קשה" בהתייחסו לאישורה של חלק מהרפורמה המשפטית אמש (שני) במליאת הכנסת ואומר כי מדובר ב"בוקר של תקווה גדולה, של נחישות להמשיך ברפורמה". את הדברים אמרו הנשיא הרצוג והשר לוים בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות".

לוין אמר: "הייתי נותן לנשיא את הטלפון כדי לתת לו את ההודעות שאני קיבלתי. האנשים בישראל מודאגים בגלל מה שהם שומעים, בגלל האופן שבו מתווכים להם את הרפורמה. אבל יש בעם ישראל גם המוני אנשים, רוב אזרחי ישראל, שקמו לבוקר אחרי לא הרבה שינה, כי הם צפו בדיון בכנסת ולא יכלו לעזוב את הטלוויזיה - כדי לראות שהשינוי הזה שהם כיוונו אליו ויחלו לו עשרות שנים אכן מתרחש. עבורנו זה בוקר של תקווה גדולה, של שמחה, ושל נחישות להמשיך ולהשלים את הרפורמה הזאת".

שר המשפטים שב ותקף את נשיא העליון בדימוס אהרון ברק: "את ההפיכה המשטרית האמיתית שהייתה פה עשה כבוד נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט אהרן ברק, שאני מכבד אותו מאוד גם אם אני חולק עליו".

לוין שב וטען כי אין קשר בין הרפורמה המשפטית לתיקי נתניהו: "אני נאבק על הנושא הזה כבר 23 שנים, אני לא מייחס לעצמי יכולת נבואית שידעתי שיבוא יום ויהיה משפט כזה או אחר".

עוד אמר לוין בוועידה: "לא יישמתי כי לצערי לא היה לי רוב. אני אומר לך בדיוק, כי לא היה לי רוב אז, כי היה לנו בממשלה פעם אחת את לפיד וציפי ליבני, פעם אחת את גנץ, פעם את כחלון, ולא היה לנו רוב. עכשיו ברוך השם יש לנו רוב ואנחנו נממש את הרוב שיש לנו". על ניגוד העניינים של ראש הממשלה אמר השר: "נתניהו מנוע מלעסוק בה כך שהוא לא בעניין".

על האפשרות שבית המשפט יבטל את הרפורמה המשפטית אמר לוין: "בית המשפט לא יוכל לבטל את זה משום שקבענו כאן, ואמרתי קודם, אנחנו קובעים ועושים סדר. אם חוקי היסוד הם במעמד חוקתי שמאפשר לפסול חוקים, בחוקה שאותה קובע רק הפרלמנט, כמו בכל דמוקרטיה, אף בית משפט לא יכול להתערב, ולכן לא תהיה התערבות, לא יכולה להיות התערבות כזאת. לאימפריאליזם השיפוטי שהורגלנו בו יש גבול".

לוין טען כי לא יעצור את החקיקה בתמורה להידברות: "אני, ידי, באמת להידברות. אפשר להגיע להבנות. ודאי שלא נקפיא חקיקה. לא צריך, זה לא נעשה אף פעם". לדבריו, "מעולם בתולדות הכנסת לא הייתה דרישה לעצור הליכים של חקיקה להידברות. ולמה? משום שמה מטרת הליכי החקיקה בכנסת? הם נעשים לתפארת הפרוטוקול? הרי זאת בדיוק הגישה, שבית המשפט הוא מעל הכנסת והכנסת לא קיימת".

יצחק הרצוג יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד