כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אלפי מתנדבים בקהילות

שנה למלחמה: כך נערכים יהודי אוקראינה לחג הפורים

בצל ציון שנה למלחמה הקשה ששינתה את אירופה, נערכים בקהילות היהודיות באוקראינה לציין את חג הפורים. רב קהילה במדינה: "מי האמין לפני שנה שבפורים תשפ"ג עדיין נהיה תחת אש"

שנה למלחמה: כך נערכים יהודי אוקראינה לחג הפורים
יהודי אוקראינה נערכים לחג הפורים צילום: באדיבות המצלם

ביום שישי הקרוב יציין העולם שנה למלחמה הקשה באוקראינה, המערכה ששינתה את אירופה. יהודי המדינה, שעברו טלטלה עזה בשנה האחרונה, מנסים כל העת, תחת האש, לשמור על חיי שגרה, כמה שניתן.

בימים אלה, נערכים בקהילות היהודיות לציין את חג הפורים השני מאז פרוץ המלחמה. בפורים הקודם, היו אלה הימים הראשונים למלחמה והתוהו ובוהו שלט בכל פינה.

רבני הקהילות ושלוחי חב"ד קיבלו בשבוע האחרון משלוחי ענק ממוקד ההצלה של חב"ד באוקראינה JRNU, ובהם מארזים מושקעים שיחולקו לרבבות יהודי המדינה. במארזים, משלוח מנות מפנק; יין, מיני מתיקה, אוזן המן טרי, מגילת אסתר מאויירת ומרהיבה, רעשן צבעוני, וכמובן דף הסברה מיוחד עם פירוט על כל מצוות החג.

המארזים ממויינים על ידי אלפי מתנדבים בקהילות, ויחולקו ליהודי המדינה במסגרת אירועי פורים שייערכו בערים השונות, ובהם סעודות מושקעות, סביב שולחנות ערוכים, וקריאות מגילה מסביב לשעון במרכזים היהודיים.

"מי האמין לפני שנה שבפורים תשפ"ג עדיין נהיה תחת אש", אומר אחד מרבני הקהילות, "המאמצים הגדולים שלנו הם לאפשר ליהודים להמשיך ולנהל אורח חיים יהודיים, למרות המצב הקשה. הלוואי ונזכה לחגוג את פורים השנה כשהמלחמה הזו כבר תהיה מאחורנו".

הרב מרדכי לבנהרץ, מרבני העיר קייב, מספר כי הוא נערך לקראת אירוע גדול ומרכזי בחג הפורים. "נשתדל להגיע לכמה שיותר יהודים שיקיימו את מצוות חג הפורים, גם מי שלא יוכל להגיע לאירוע", אומר הרב לבנהרץ.

משלוח מנות פורים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד