כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"פעלול פוליטי"

בטלוויזיה הממלכתית הרוסית זלזלו בביקורו של ביידן

במוסקבה הגיבו בביטול בטלוויזיה הממלכתית הרוסית לביקורו של הנשיא ביידן בקייב וטענו כי זו ראיה לכך שארצות הברית נלחמת במלחמה באוקראינה והיא בעצם היריבה העיקרית של מוסקבה

בטלוויזיה הממלכתית הרוסית זלזלו בביקורו של ביידן
הנשיא ביידן אצל הנשיא זלנסקי צילום: לשכת הנשיאות האוקראינית

ביקורו של הנשיא ביידן אתמול (שני) בקייב היה נושא חם בטלוויזיה הממלכתית הרוסית, יחד עם ועידת מינכן לביטחון, המפגש השנתי שהתקיים בסוף השבוע שבו מנהיגי ארה"ב ואירופה הפגינו תמיכה באוקראינה ואליה לא הוזמנו נציגים רוסים השנה.

"האמריקאים נאלצים לעלות לקדמת הבמה ולמצב את עצמם כלוחמים במלחמה הזו", אמר וסיל וקארוב, אנליסט בערוץ 1 הממלכתי של רוסיה, במהלך תוכנית אירוח לאחר ביקורו של הנשיא ביידן אתמול בקייב. "למעשה, ביידן אמר את זה. אין לו ברירה אלא לעשות זאת". עוד נאמר: "ארצות הברית נלחמת במלחמה באוקראינה ואמריקה היא היריבה האמיתית של מוסקבה, וכינו זאת "פעלול פוליטי".

מוסקבה דחפה יותר ויותר את הנרטיב שרוסיה נלחמת במלחמה בקנה מידה מלא נגד נאט"ו קולוניאליסטי, ותיארו את אוקראינה כמנוהלת על ידי נאצים, תוך שהיא טוענת שלקרמלין יש את טובת האוקראינים בראש. בתוכניות אירוח בניהול המדינה, אנליסטים אחרים תיארו את מנהיג אוקראינה, הנשיא וולודימיר זלנסקי, כ"בובה" של ביידן, וזלזלו בביקור של המנהיג האמריקני שמנסה כך להיבחר לכהונה שנייה בבחירות ב-2024.

"תושבי אוקראינה צריכים לבכות כשהם מסתכלים על הביקור הזה", אמר האנליסט הפרו-ממשלתי סרגיי מרקוב בתוכנית "60 דקות", המשודרת בטלוויזיה הממלכתית. הוא הוסיף כי מטרת הביקור הייתה "להאדיר את האינטרסים של "הרייך" האמריקאי, שלמעשה מיוצג כעת על ידי ג'ו ביידן". לדבריו, מוסקבה גילתה נדיבות בכך שלא ביצעה תקיפה בזמן שביידן היה שם, והסביר שלמותו של ביידן כתוצאה מתקיפה יהיו השלכות רעות על רוסיה.

מעצבי דעת קהל רוסים בעלי השפעה טוענים כי המלחמה היא מאבק לכינונו של סדר עולמי רב קוטבי שבו רוסיה שומרת על תחום השפעה. ולדימיר רוגוב, חבר מועצת הממשל בחלק הכיבוש הרוסי של אזור זפוריז'יה באוקראינה, שרוסיה הכריזה באופן בלתי חוקי כחלק משטחה בשנה שעברה, אמר לאחר ביקורו של ביידן כי אוקראינה נקלעה ל"משחק גדול " שיסתיים "רק כשכולם מתים".

הנשיא זלנסקי ציין לעיתונאים שהשיחה הראשונה שלו כשהחלה הפלישה הרוסית בליל ה-24 בפברואר 2022 הייתה לארצות הברית. "אמרת לי שאתה יכול לשמוע פיצוצים ברקע" אמר זלנסקי. ביידן הגיב "אני לעולם לא אשכח את זה".

הנשיא ביידן אמר שהוא שאל את זלנסקי באותו לילה איך הוא יכול לעזור ופעמיים חזר על מה שלדבריו היתה תגובתו של המנהיג האוקראיני: "תאסוף את מנהיגי העולם ותבקש מהם לתמוך באוקראינה".

הנשיא ביידן המשיך: "אמרת שאתה לא יודע מתי נוכל לדבר שוב באותו לילה אפל לפני שנה, העולם ממש חשב באותו זמן כי נפילת קייב מתקרבת, אולי אפילו הסוף של אוקראינה, שנה לאחר מכן, קייב עומדת. ואוקראינה עומדת. הדמוקרטיה עומדת בעינה", אמר. "האמריקנים עומדים איתך, והעולם עומד איתך".

הניו יורק טיימס דיווח, כי ביידן קיבל החלטה סופית לנסוע לאוקראינה במהלך ישיבה בחדר הסגלגל ביום שישי האחרון, כך אמרו גורמים בבית הלבן. תכנון נסיעתו החשאית ביותר של הנשיא היה בעיצומו כבר חודשים, אבל הידע עליה היה מוגבל מאוד, אפילו בתוך הבית הלבן והפנטגון.

כבישים נסגרו ברחבי העיר כשהשיירה הנשיאותית עשתה את דרכה לאולמות המוזהבים של ארמון מרינסקי, ביתו הרשמי של נשיא אוקראינה. בסביבות השעה 8:30 בבוקר שעון מקומי התקבל ביידן בכניסה לארמון על ידי  זלנסקי ואשתו, אולנה זלנסקה.

"תודה שבאת," אמר זלנסקי כשהוא לוחץ את ידו של ביידן. "זה מדהים לראות אותך" אמר ביידן. "חשוב יותר, מה שלום הילדים?" כשנשאל על חשיבות ביקורו, אמר ביידן כי הוא נועד להדגיש את מחויבותה של אמריקה לאוקראינה. "אנחנו לא עוזבים" אמר ביידן. אנדריי ירמק, ראש לשכתו של זלנסקי, כינה את ביקורו של ביידן "היסטורי", ואמר כי הוא מדגיש את השותפות בין שתי המדינות.

"תאמינו לי, הביקור של ג'ו ביידן הוא אסטרטגי", אמר בהצהרה. "הרבה בעיות נפתרות ואלה שנתקעו יואצו. המטרה המשותפת שלנו היא הניצחון של אוקראינה על רוסיה וניצחון החיילים האוקראינים וכלי הנשק המערביים".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד