כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
10 שעות ברכבת

כל הפרטים על המסע הדרמטי של ביידן לקייב

הנשיא ביידן ערך אמש ביקור דרמטי ומפתיע בקייב ארבעה ימים לפני יום השנה לפלישה של הרוסית. היועץ לביטחון לאומי של ביידן, ג'ייק סאליבן, חשף בפני כתבים כי הבית הלבן הודיע ​​למוסקבה מראש על הנסיעה ומהעיתונאים הבודדים שהצטרפו למסע, נלקחו מכשירי הסלולר | התיעודים של נשיא ארה"ב בקייב והנאומים, פורסמו מספר שעות לאחר שכבר עזב את אוקראינה

כל הפרטים על המסע הדרמטי של ביידן לקייב
הנשיא ביידן אצל הנשיא זלנסקי צילום: לשכת הנשיאות האוקראינית

לאחר שיחות עם זלנסקי וביקור בשגרירות ארה"ב, עזב הנשיא ביידן אמש (שני) את קייב בדרכו לפולין. ביקורו הדרמטי והמפתיע של ביידן לאוקראינה ייצג את אחד הנסיעות הנשיאותיות המדהימות ביותר בהיסטוריה המודרנית. ביידן הגיע למדינה שנמצאת תחת מלחמה, ולעיר שעומדת תחת הפצצות רוסיות, ולמרות זאת לא הייתה לצידו הנוכחות הצבאית האמריקנית הכבדה שיש בדרך כלל במהלך ביקורים במקומות שנמצאים במלחמה כמו בעיראק או באפגניסטן.

היועץ לביטחון לאומי של ביידן, ג'ייק סאליבן, חשף בפני כתבים כי הבית הלבן הודיע ​​למוסקבה מראש על הגעתו של ביידן לקייב מספר שעות קודם לכן. נסיעתו של ביידן הייתה אפופה בסודיות וכללה אמצעי אבטחה גבוהים במיוחד. הנשיא היה אמור לצאת אמש לביקור בפולין, אך לפי קבוצה קטנה של עיתונאים שנסעו עם ביידן לקייב, הוא למעשה עזב את וושינגטון בסביבות השעה 4 לפנות בוקר ביום ראשון שעון מקומי.

עיתונאים שליוו את ביידן דיווחו כי הם נמנעו מלדווח פרטים בזמן אמת על תנועותיו של הנשיא עד שיעזוב את קייב, כולל מידע על הדרך בה הגיע לבירת אוקראינה. חשוב לציין כי המרחב האווירי של המדינה נסגר בשנה האחרונה בשל המלחמה, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

הנשיא ביידן נסע 10 שעות ברכבת מהגבול הפולני כדי להגיע לבירת אוקראינה. בזמן שנשמעו אזעקות על תקיפות אוויריות, ביידן טייל בשמש עם הנשיא וולודימיר זלנסקי והכריז על סיוע צבאי נוסף בסך 500 מיליון דולר לאוקראינה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת. "קייב כבשה חלק מהלב שלי", אמר.

ביידן יצא מארצות הברית לפולין בשעה 4:15 לפנות בוקר ביום ראשון שעון מקומי. רק עיתונאים אחדים הורשו להצטרף והטלפונים שלהם נלקחו מהם, יחד עם הנשיא הגיע ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא, ג'ן או'מלי דילון, סגנית ראש הסגל שלו, ואנני טומאסיני, מנהלת הפעילות של המשרד הסגלגל.

הכתבים שנסעו עמו הורשו לשלוח דיווחים לעיתונאים אחרים רק לאחר הגעת ביידן לקייב. אך התיעודים של ביידן עם הנשיא וולודימיר זלנסקי מאוקראינה והנאומים שלהם, פורסמו מספר שעות לאחר מכן כשביידן כבר לא היה בקייב.

 

ולדימיר פוטין פולין ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד