כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אין אסטרטגיה"

מומחית לרוסיה: לביקור המפתיע של ביידן בקייב תהיה 'אפס' השפעה

לביקור המפתיע של ביידן בקייב לא תהיה השפעה על הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה, כך אומרת מומחית לפוטין. "לממשל ביידן אין אסטרטגיה לניצחון". ממשל ביידן הוציא לפי הערכות 113 מיליארד דולר על סיוע צבאי ואזרחי לאוקראינה

מומחית לרוסיה: לביקור המפתיע של ביידן בקייב תהיה 'אפס' השפעה
הנשיא ביידן אצל הנשיא זלנסקי צילום: לשכת הנשיאות האוקראינית

נסיעתו המפתיעה של הנשיא ג'ו ביידן לקייב, אוקראינה, לא צפויה להשפיע על מלחמת רוסיה-אוקראינה, כך לפי מומחית שמאמינה שפוטין ימשיך בלחץ הצבאי בתקווה לאלץ את אוקראינה לנהל משא ומתן לשלום.

ביידן הגיע ביום שני לאוקראינה כדי להביע את תמיכת ארה"ב באוקראינה לצד הנשיא וולודימיר זלנסקי. זהו ביקורו הראשון של ביידן מאז פלש פוטין למדינה לפני כמעט שנה.

רבקה קופלר, נשיאת ייעוץ דוקטרינה ואסטרטגיה, לשעבר קצינת מודיעין ומחברת "ספר ההפעלה של פוטין: התוכנית הסודית של רוסיה להביס את אמריקה", אמרה בראיון ל'פוקס ניוז', כי לביקור יש "אפס השפעה", לדבריה "הביקור עצמו הוא סוג של אסטרטגיית הרגשה טובה של ביידן. זה לא עושה כלום לפוטין, הוא רק צועד קדימה עם האג'נדה שלו, עם המטרות שלו. והביקור עצמו ממש לא עוזר" אמרה קופלר.

"ההערכה הנוכחית של פוטין היא שמטרת ביקורו של ביידן היא להפעיל לחץ על זלנסקי לנהל משא ומתן להסדר עם רוסיה", אמרה. "הוא יודע שיש עייפות של אוקראינה במערב, הוא יודע שארה"ב ואירופה מדללות את מלאי הנשק שלהן כתוצאה מזרימה מאסיבית של תחמושת לאוקראינה, והוא יודע שאנחנו מודאגים מהאיום בסין".

כתוצאה מכך, "רוסיה כנראה תמשיך בלחץ צבאי על אוקראינה, בהנחה שההערכה שלהם נכונה", אמרה קופלר. "לכן, שירותי המודיעין של פוטין מנסים כעת לאשר שההערכה שלהם נכונה. המתקפה המתמשכת תתגבר, במקביל לנאומו של פוטין או אפילו בשעות המוקדמות".

ממשל ביידן הוציא לפי הערכות 113 מיליארד דולר על סיוע צבאי ואזרחי לאוקראינה מאז תחילת המלחמה, וביום שני הוא הודיע ​​כי ציוד צבאי נוסף בשווי 500 מיליון דולר יופנה בקרוב לאוקראינה. הסיוע החדש יכלול פגזים עבור משגרי הוביצרים, טילים נגד טנקים, מכ"מים למעקב אווירי וסיוע אחר.

עם זאת, קופלר אמרה שממשל ביידן לא הצליח להתכונן למלחמה וגם היום חסרה לו אסטרטגיה לניצחון אוקראינה. "מה שביידן אומר זה בגלל שהוא נכשל לחלוטין. הוא והצוות שלו לא הצליחו להתכונן לסכסוך הזה", המשיכה קופלר. "הם סתם זורקים נשק לאוקראינה באופן סכיזופרני, מוצצים את משלם המסים האמריקני, ולגבי זלנסקי, זה יעזור להם? ובכן, זה דבר אחר. אתה יודע, דיבורים ונשק לא מנצחים מלחמות. האסטרטגיה כן".

ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי ג'ו ביידן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד