י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"מהווה מכשול לשלום"

מחוקקים אמריקאים פועלים לעצור הזרמת כספים לתומכי טרור

חברי קונגרס פועלים לעצור את הזרמת כספי מסים אמריקאיים לשלוחה האנטי ישראלית באו"ם. הם האשימו את אונר"א בקידום שנאה אנטי-יהודית וטרור. "אונר"א לא הצליחה לעמוד בהתחייבויות קודמות להפסיק את עוינותה כלפי ישראל, והיא מהווה מכשול לשלום"

מחוקקים אמריקאים פועלים לעצור הזרמת כספים לתומכי טרור
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונרא צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מחוקקים בבית הנבחרים ובסנאט הציגו הצעת חוק שתעצור את המימון האמריקאי לסוכנות של האו"ם שהואשמה בקידום אנטישמיות ובמימון שלוחות של קבוצות טרור. חבר הקונגרס צ'יפ רוי, רפובליקני מטקסס, הציג הצעת חוק להפסיק לממן את סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם (UNRWA), התומכת בפליטים פלסטינים. לדברי רוי, הסוכנות היא כלי "אנטי ישראלי" שמפיץ שנאה נגד יהודים.

"ההיסטוריה הארוכה והמפורטת של אונר"א של קידום אנטישמיות, אלימות וטרור באמצעות חומרים 'חינוכיים', וקשריה המתמשכים עם חמאס, צריכים לפסול לחלוטין את הישות המושחתת הזו מלקבל כל מימון משלם המסים האמריקאי", אמר רוי בהצהרה. "אונר"א לא הצליחה לעמוד בהתחייבויות קודמות להפסיק את עוינותה כלפי ישראל, והיא מהווה מכשול לשלום".

"ישראל היא אחת מבעלי בריתנו הגדולים והחברים הקרובים ביותר שלנו", המשיך. "אנחנו לא יכולים להגיד שאנחנו באמת עומדים לצידם בזמן שאנחנו עוזרים לתמוך בארגון מושחת כמו זה. אם המעשים שלנו לא תואמים את המילים שלנו, אז המילה שלנו לא אומרת כלום".

דבריו של רוי הגיעו יומיים לאחר שהסנאטור ג'ים ריש, ריפובליקני מאיידהו אמר דברים דומים: "לאונר"א יש היסטוריה ארוכה של העסקת אנשים הקשורים לתנועות טרור כמו חמאס, קידום ספרי לימוד אנטישמיים ושימוש בבתי הספר שלה לאחסון נשק של חמאס. לא יעלה על הדעת שדולרים של משלמי המסים האמריקנים ישמשו למימון ארגון כזה", אמר ריש בהצהרה. "חקיקה זו תפסיק את התרומות של ארה"ב לאונר"א, אלא אם הממשל יאשר שהסוכנות אינה מזוהה עם ארגוני טרור זרים ואינה תומכת ברטוריקה אנטישמית. אני ועמיתי נמשיך לפעול כדי לחייב את הממשל ואונר"א באחריות".

מומחים "מחאו כפיים" למחוקקים על כך שביקשו לעצור את המימון האמריקני לאונר"א, אך הזהירו כי ייתכן שהחקיקה לא תעבוד. "בראבו לצ'יפ רוי והסנאטור ג'ים ריש על שניסו לעצור את כספי משלמי המסים האמריקאים שהועברו לאונר"א", אמר דניאל פייפס, נשיא פורום המזרח התיכון, ל'פוקס ניוז', "אולם למרבה הצער כל המאמצים הקודמים של הקונגרס לפעול לכך נכשלו. הסיבה לכך היא שמוסדות מדיניות החוץ בוושינגטון ובירושלים רואים בכספים אלה הכרחיים כדי למנוע מהומות מלהתפרץ בגדה המערבית, בעזה ומחוצה לה. אם הרוע של אונר"א ייפסק אי פעם, זה יצטרך להיות באמצעים אחרים מלבד מניעת מימון אמריקאי".

אונר"א ארה''ב אנטישמיות חברי קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד