כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בהריסות בית החולים

טורקיה: חולץ 261 שעות לאחר הרעידה הקטלנית

ניצול רעידת האדמה של טורקיה, התאחד עם אשתו ותינוקו שזה עתה נולד, לאחר שנלכד בהריסות בית החולים במשך 261 שעות. הוא סיפר על מאבקו להישאר בחיים. "לא האמנתי שאצא שוב לאור, מעולם לא חשבתי שאצא החוצה"

טורקיה: חולץ 261 שעות לאחר הרעידה הקטלנית
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

ניצול רעידת האדמה בטורקיה שהתאחד עם אשתו ועם תינוקו שנולד, לאחר שנלכד בהריסות בית חולים במשך כמעט 11 ימים, סיפר על מאבק ההישרדות שלו.

השמחה שחש מוסטפא אבצ'י, בן 34, על היותו אב בפעם הראשונה הפכה לאימה כאשר רעידת האדמה התרחשה שלוש שעות בלבד לאחר שאשתו בילג' בת ה-27 ילדה תינוק.

בית החולים קרס דקות ספורות לאחר שהאבא של התינוק שעבד כטכנאי מעבדה, עזב את אשתו ובתו הפגה, אלמילה, כדי ללכת לקנות ביסקוויטים מהקיוסק. אשתו ובתה התינוקת וחמותה שרדו בנס מפציעות, כאשר חדר ההתאוששות בקומה הרביעית שהן שהו בו נשאר ברובו שלם באסון.

היא חששה שבעלה מת כשצוות בית החולים עזר לה לזחול מתוך ההריסות של בית החולים הפרטי באנטקיה. אבל מוסטפא שרד בצורה מדהימה עם גבר נוסף מהמט עלי סאקירוגלו, בן 26, כשהם נלכדו בחלל בקומת הקרקע של הבניין.

הוא נשאר לכוד, הוא חשש שאשתו ותינוקו נהרגו בחדר שמעליו, אך בסופו של דבר חולץ לאחר 261 שעות. מוסטפא שנפצע בכף הרגל וסבל מהתייבשות פונה לבית החולים להתאוששות. תמונות שלו מתאחד עם אשתו ותינוקו בשבת כשהוא שוכב במיטתו בבית החולים נגעו בליבם של רבבות אנשים ברחבי העולם.

כשתיאר את החוויה הקשה שעבר, אמר מוסטפא: "לא האמנתי שאצא שוב לאור, מעולם לא חשבתי שאצא החוצה. חשבתי שאשתי והילדה שלי מתו. עכשיו אני כל כך שמח. אני מרגישה כאילו נולדתי מחדש. יש לי רק כאב קטן".

מוסטפא סיפר כיצד התחבר עם הגבר הנוסף שנלכד לצדו בחושך הגג, ואמר: "הפכנו לשני חברים, אבל אם הייתי רואה אותו ברחוב, לא הייתי מכיר אותו כי מעולם לא ראיתי את פניו והוא אף פעם לא ראה את שלי כי היה כה חשוך".

אשתו, בילג', אמרה שהיא חששה שהיא בגיהנום כשרעידת האדמה התרחשה, והייתה משוכנעת שבעלה מת בחלק בבניין שקרס לחלוטין. "אני מרגישה שנולדתי מחדש עכשיו כי כל כך פחדתי שהתינוק שלי יגדל בלי אבא. אני מאמינה שאלוהים שמע את קולו של התינוק שלנו. התפללנו כל כך הרבה והתפילות האלה לא היו לשווא, אני מאוד שמחה, עדיין יש לי צמרמורת כשאני נזכרת כשאמרו לי שמוסטפא חי. לא האמנתי עד שראיתי אותו במו עיניי".

רעידת אדמה בטורקיה תינוק נולד פצוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד