ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
כמו לפני 70 שנה

מפעל התחמושת בפנסילבניה מסייע למאמץ המלחמתי

מפעל תחמושת שנמצא בתוך מפעל רכבת שלא בשימוש, מייצר 11,000 פגזי ארטילריה מידי חודש עבור מאמץ המלחמה האוקראיני, ברמות ייצור שלא נראו מאז מלחמת קוריאה לפני 70 שנה | חיילים אוקראינים משתמשים במקסימום 10,000 פגזים ביום בשדה הקרב

מפעל התחמושת בפנסילבניה מסייע למאמץ המלחמתי
ארטילריה אוקראינית צילום: צילום מסך

שמונת אלפים קילומטרים משדות הקרב של אוקראינה, שטח ענק של מפעל רכבת לשעבר בעיר פנסילבניה בארה"ב, לוקח חלק במאמץ המלחמה של אוקראינה. כתב של רשת 'סקיי ניוז' סייר בתוך מפעל תחמושת של צבא ארה"ב לסיור שנועד להראות שלמערב לא נגמרת התחמושת.

בשבוע שעבר מסר מזכ"ל נאט"ו אזהרה בוטה למדינות המערב. "השיעור הנוכחי של הוצאות התחמושת של אוקראינה גבוה פי כמה מקצב הייצור הנוכחי שלנו", אמר ינס סטולטנברג.

וכך, בפס הייצור של מפעל בן מאה שנה, בעיירה סקרנטון, פועלי פלדה אמריקאים מייצרים סבב אחר סבב של ארטילריה. "אנחנו עובדים קשה, אנחנו צריכים לעבוד כדי לעמוד בדרישות החוזים", אמר מנהל המפעל, ריצ'רד הנסן. "אנחנו עובדים בשתי משמרות כל יום - שתי משמרות מוצקות בכל יום, 15 עד 16 שעות ביום, חמישה עד שישה ימים בשבוע וגם מתכוננים להגדלת הייצור בהדרגה".

אף אחד מהפקידים במפעל לא הזכיר את השם 'אוקראינה' עצמו. במקום זאת, הביטויים הם "התאמת חוזים" ו"עמידה בביקוש". אבל החוזה הוא אוקראינה והביקוש עצום. גורמים רשמיים מודים שייצור הארטילריה באמריקה לא היה כה אינטנסיבי מאז מלחמת קוריאה לפני 70 שנה.

במפעל הזה לבדו, מיוצרים 11,000 פגזי ארטילריה של 155 מילימטר, ובכל זאת זה לא מספיק לצורך של צבא אוקראינה. בין 5,000 ל-7,000 פגזי ארטילריה משמשים את החיילים באוקראינה מידי יום. לפעמים הם משתמשים אף ב-10,000 ביום.

המלחמות בעיראק ובאפגניסטן היו נגד התקוממויות, קרבות שבהם היתה השקעה בציוד כמו מל"טים, שהפכו לעדיפים על פני טנקים וארטילריה, אך באוקראינה המצב שונה, הפגזים זה המצרך הכי יקר. "ברור שרוסיה טועה ואנחנו עושים את הדבר הנכון על ידי תמיכה בהם", אמר אחד העובדים. אחר הוסיף: "כן זה יום עמוס כרגע. זה הולך ממש טוב. אני גאה במה שאנחנו עושים. זה מרגש להיות חלק מזה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ירי ארטילרי פגזים פנסילבניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד