כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
1000 הרוגים ביממה

מחיר המלחמה: מתקפה רוסית באוקראינה לא הצליחה לצבור תאוצה

כוחותיו של פוטין סובלים ממספר הרוגים מטורף. ההרוגים הרוסים נאמדים מאז החלה הפלישה בכ-200,000. אוקראינה ספגה פחות אבדות ואיבדה בין אחד מכל עשרה מהחיילים הפצועים שלה, בעוד רוסיה איבדה 1 מכל 3 פצועים

מחיר המלחמה: מתקפה רוסית באוקראינה לא הצליחה לצבור תאוצה
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מתקפת האביב של רוסיה באוקראינה לא הצליחה להשיג את מטרותיה והביאה ל-1,000 נפגעים מדי יום, כך על פי גורמים במערב. גורמים ביטחוניים שצוטטו בעיתון הבריטי ה'דיילי מייל' אמרו שהמתקפה לא היתה שאגה רוסית, אלא "יותר יבבה רוסית", הרוסים לא צברו תאוצה למרות כמויות אדירות של כוח אדם וציוד.

הרוסים סובלים גם מיחס הרוגים לפצועים של כאחד מכל שלושה פצועים שמת - בגלל מתקנים רפואיים גרועים ובעיות לוגיסטיות. לעומת זאת, האוקראינים איבדו בין אחד מכל 10 לאחד מכל 20 מהפצועים שלהם, כאשר רבים מהפצועים חזרו להילחם לאחר טיפול רפואי. בסך הכל, ההרוגים הרוסים מאז החלה הפלישה מוערכים בסביבות 200,000.

אוקראינה ספגה הרבה פחות נפגעים - בסביבות 100,000 - בגלל בתי חולים ותשתיות שדה מעולים. מומחים בריטים אומרים שהרוסים יספגו אבדות כבדות יותר, מכיוון שהם תוקפים עמדות הגנה קבועות. גורמים רשמיים גם חשפו אתמול כי על פי ההערכות 97% מהכוחות המזוינים של רוסיה מגויסים מאז החלה המלחמה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד