י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המסע לזלנסקי

לייבל'ה | כאחד האדם: כך תועד בנט בפלורידה

והשבוע במהדורה השבועית של לייבל'ה: ראש הממשלה לשעבר תועד עורך קניות בפלורידה | החגיגה של משפחת השר בדי סיטי | למי עברה הסיינה ששימשה את חכם שלום כהן? וגם: הקיטל הנדיר שלבש ליפא שמלצר

לייבל'ה | כאחד האדם: כך תועד בנט בפלורידה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר את השבוע במסע קודש יחד עם כמה עיתונאים ואנשי רוח למעוזו של ולדימיר זלנסקי נשיא אוקראינה הבלתי מעורער, ימים מספר לאחר ביקורו הדרמטי של נשיא ארה"ב בקייב. לדברי המומחים, הגורמים המליצו גם ללייבל'ה לטוס כדי חזק את הנשיא הנערץ שלא נכנע לפוטין אפילו לא לרגע.

קודם הפגישה עם הנשיא, הגיעו חבורת העיתונאים המכונים 'הצילייגערס' לתפילה בציון רבי נחמן מברסלב זיע"א, שם נשאו תפילה יחד עם יועץ הנשיא לענייני יהודים הלל כהן. 

בעוד לייבל'ה באוקראינה, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט נצפה השבוע נופש בפלורידה. בנט, שהתייאש מ'וולט', נאלץ לעשות קנייה בסופר המקומי כשהוא לא חס על כבודו כראש ממשלה בכיר לשעבר ועמד בתור לקופה כאחד האדם.

לייבל'ה חושף השבוע כי רכב הטיוטה סיינה ששימש את נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן זצ"ל, עבר לשמש את ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי וזאת לאחר החילופים ברכב של שר התורה שעבר לפוסק הדור. לייבל'ה חושף את התיעוד של הרכב כשהוא חונה השבוע ליד הבית ברחוב קאסוטו בשכונת בית וגן בירושלים.

השבוע נחגגה גם שמחת שבע ברכות לרגל נישואי בתו של איש החסד פרץ הירשנבוים מירושלים. את השמחה פינק כיד המלך דודי רוט חברו של פרץ. לייבל'ה שהגיע למרכז האירועים עולמיא בירושלים, לא הכיר את המקום ששונה לבלתי היכר בעיצוב מטורף. היין היקר נשפך כמים והכי חשוב - אירוע ללא סמאטרפונים למעט לייבל'ה שהוחרג ולא נכנס להגרלה. 

במקום אף הייתה בדיקה של מגנומטר ידני לכל משתתף לבדוק האם הוא מחזיק מכשיר סמארטפון, וכל מי שהפקיד את המכשיר נכנס להגרלה על טיסה לכל יעד שיבחר באירופה, ואם הוא נשוי אז גם עם רעייתו. 

בדרך חזרה מהאירוע, אחד ממפיקי המוזיקה הנחשבים לקח את לייבל'ה טרמפ. מרוב שהשיחה הייתה מרתקת, הדלק נגמר והמפיק שכח להיכנס לתחנה בשער הגיא. בו במקום לייבל'ה הפעיל קשרים בוויז עד שנמצאה תחנה ויחד עם תפילות בזכות ר' ישעיה בן ר' משה, הטיפות האחרונות של הדלק הספיקו עד התחנה ובא לציון גואל. 

יממה קודם לכן חגגו בני משפחת השר גולדקנופף המורחבת במתחם הדי סיטי במישור אדומים חצי יובל לאחד מבני משפחת השר וה'לואי ויטון'. השר אגב הריח בבית המדרש הגדול של גור את הצעיף היוקרתי של בונים דרסלר שנרכש בפראג והתבטא שהוא לא מבדיל בין הצעיף שלו לבין הלואי ויטון: "מה זה יותר מחמם מזה?" תהה השר.

ולחגיגת יומולדת בלשכת סגר"ע שיקי מנדל שם חגגו השבוע את יום הולדתו יחד עם חבריו מ"מ וסגני ראש העיר שהגיעו להרים לחיים.

לייבל'ה תיעד השבוע את היועץ האסטרטגי אליהו ארנד מקבל את ברכת המשגיח רבי דן סגל באירוע מצומצם בחצר המשגיח. באירוע נערכה גם תפילה מיוחדת ואמירת י"ג מידות על המצב הקשה השורר בארץ הקודש.

בסיום שבת קידוש שנערכה לח"כ צבי סוכות ביישוב יצהר לרגל כניסתו לתפקיד, נצפה חבר מועצת העיר ירושלים יונתן יוסף שהגיע לשבות ביישוב לרגל שמחת הקידוש, בדיון עם הח"כ הטרי.

בדיוטי פרי בנמל התעופה על שמו של בן גוריון ראה לייבל'ה את מנהל ישיבת חברון ואביר מוסדות התורה והחסידות שלמה קרלנשטיין נערך לפורים הקרוב ובוחר יינות משובחים.

הנהג של הצדיק רבי שמעון גלאי, ר' אברהם צבי בן שלום, נצפה השבוע מוציא בגדים מהניקוי יבש בכיכר אדלר בבני ברק.

גדול הזמר החסידי ליפא שמלצר שהגיע לארץ לבש את הקיטל של האדמו"ר מהרי"ד מבעלזא הנמצא אצל הצאצא הרב פרלוב. 

במרכז האירועים ואלי חגגו המונים את שמחת נישואי בתו של המשפיע מכפר סבא רבי מנחם אברהם ביטון. בשמחה שהשתתפו בה אדמו"רי בית אבוחצירא ראה לייבל'ה את עורך עיתון 'הדרך' אברהם דב גרינבוים מתברך מהאדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא מרמלה.

יום לאחר החתונה הגדולה השתתף לייבלה בשבע ברכות בוטיק שנערכה בבית הכנסת העתיק במוצא. אירוע השבע ברכות באדיבות עורך הדין וטור ישראל ענדען, חבר מועצת יד ושם ויו"ר מאזני צדק, שבשנים האחרונות מלווה את מוסדות ישא ברכה בכפר סבא. על הקולינריה היה השף שלום קצנגולד, על המוזיקה אהרן גולדמן ודוד קליגר.

במקום השתתפו אדמו"רים רבנים, מקורבים, אישי תקשורת ואנשי עסקים מהארץ ומחו"ל.

מי שגנב את ההצגה השבוע היה מוטי לוי, מנהל המגזר החרדי בעמותה לקידום תרבות הנשק בישראל, ששיחק אותה בראיון ל'ערוץ 12' שם טען כי המחבלים לא שומרים שבת.

העיתונאי ארי קלמן מ'בחדרי חרדים' שהמריא השבוע לחתונת אחותו בניו יורק לא ויתר והגיע לציונו הקדוש של הרבי מריבניץ זצ"ל בבית החיים במונסי. 

ואפרופו תפילות, במירון ראה לייבל'ה את צמד רעים: מוטי כהן מעדני זהבה ואת אברמי פלדמן מפלדמן טורס, נושאים תפילה חרישית בציון הרשב"י.

ביציאה משמחת הברית לבנו של ראש בית המדרש הספרדי להלכה הגאון רבי דוד אטדגי נצפו חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז ושר הדתות מיכאל מלכיאלי בשיחה עם אבי הבן. לייבל'ה ראה את חבר המועצת שבע רצון מפעילותו למען מינוי רבני ערים בישראל.

בחתונת בן זקוניו של הגאון רבי אליהו אבא שאול זצ"ל, ראש ישיבת אור לציון, ראה לייבל'ה את מוטי פלאי, נינו ונאמן ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, בשיחה עם ראש הישיבה כיום הגרב"צ אבא שאול.

לייבל'ה שנסע לאירוע המדובר בלונדון של חתונת בן הנגיד משה אייכלר מארה"ב שעלותה נאמדה בכמה מיליוני דולר, פגש את שמילי אונגר שהגיע במיוחד מארה"ב עם מקהלת 'מלכות' בניצוחו של פנחס ביכלר שהגיעה שוב ללונדון אחרי שהופיעה במוצ"ש בלונדון במסע של האדמו"ר מבאבוב ללונדון וחזרה לישראל.

הצלם נפתלי לרר שטס לסקר את המסע של הרבי מבאבוב, נתלה על רכב הכנסת ספר תורה בלונדון מרוב התרגשותו מהמעמד בנוסח האנגלי.

מקהלת 'נרננה' כבר השיקה את מסעדת גולדיס החדשה בבני ברק שהוקמה בהשקעה גדולה מאוד. לייבל'ה יסקר בשבוע הבא את מעמד הפתיחה.

לייבל'ה הגיע במוצאי שבת לשמחת בר המצווה לבנו של העסקן והמפיק ר' אבי חרל"פ משיעור באשמורת במודיעין עילית. לשמחה שהייתה יותר מחתונה באולמי בריליאנט בקרית ספר, השתתפו המונים וכן הגאון רבי מרדכי בונים זילברברג רבה של שיכון ה' שהגיע במיוחד. לייבל'ה יודע לספר כי כל אורח יצא עם שי ראוי ומקורי. מה שבטוח ללייבל'ה לא יהיה קשה לסחוב שקיות בחזור מהסופר.

הרב יהודה פרוידיגר, מחזיק תיק צמיד בעירית ירושלים, ערך סיור מקצועי ב"בית של ריקי" – הבית של 'שלובות' על מנת לראות את פעילות הארגון. בסיורו הוא התרשם מהפעילות המקצועית של 'שלובות' ומההיקף הרחב של המענה שניתן לקבל מארגון שלובות.

ולפינת המזל טובים השבועית: 

ברכת מזל טוב לח"כ יוסי טייב מש"ס יו"ר ועדת החינוך לרגל היותו סבא לראשונה לאחר הולדת הנכדה, בת לחתנו משה בר שלום.

ברכת מזל טוב לר' לייזר פריד מבכירי עיתון 'דער איד' של חסידות סאטמר, לרגל שמחת הולדת התאומות בשעה טובה ומוצלחת. הקידוש הכפול יתקיים השבת בביהמ"ד יטב לב סאטמר

ברכת מזל טוב לבה"ח מאיר אמרון המשב"ק של ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי לרגל שמחת אירוסיו השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאבישי כהן, נכדו חביבו של ראש הישיבה הגר"מ מאזוז, לרגל שמחת הולדת בנו בכורו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לשמעון מלאכובסקי ממודיעין עילית, בנו של העסקן ואיש החסד הידוע הרב ראובן זצ"ל, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לשייע בלומנטל מטבריה, בעל רשת המעדניות זאפטיג בצפון, לרגל שמחת הולדת הבת.

"העושה גדולות עד אין חקר": ברכת מזל טוב חמה ולבבית לזמר הצעיר שמוליק לונגר, לרגל הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד