כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מעורר עניין בעולם התורה

הגאב"ד הגר"ש זעפרני ביקר אצל הראשון לציון

ביקור לא שגרתי ויש יאמרו דרמטי הבוקר בירושלים: הגאב"ד הגאון רבי שלמה זעפרני הזמין את הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף לוועידת הקהילות של 'איגוד עמלי התורה' שתתקיים בקרוב • השניים שוחחו בדברי תורה ובעניינים ציבוריים העומדים על הפרק • כל הפרטים מהפגישה המסקרנת

הגאב"ד הגר"ש זעפרני ביקר אצל הראשון לציון
הגר"ש זעפרני אצל הראשון לציון צילום: באדיבות המצלם

הבוקר (רביעי) הגיע הגאון רבי שלמה ידידיה זעפרני גאב"ד 'כתר תורה' לתפילת שחרית של ראש חודש אדר בבית מדרשו של הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף בשכונת סנהדריה בירושלים, הביקור והשיחה שלאחר התפילה מעוררים עניין רב בעולם התורה הספרדי ולא רק, יש שיאמרו שמדובר בביקור דרמטי של הרב זעפרני אצל הראשון לציון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגר"י יוסף קיבל את הגאב"ד בכבוד גדול ובחביבות יתירה והשניים שוחחו זמן רב בדברי תורה, ואף העלו זכרונות מהעבר על הקשר המיוחד שהיה לגרש"י עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

בין היתר דנו הרבנים על בעיות שהתעוררו בעת האחרונה בקהילות יהודיות בצרפת, על התפתחות קהילות האברכים בכל הארץ ועל גורמים המפריעים לכך, כגון בעיר חריש שם ישנו חיכוך בין העירייה לבין קהילות האברכים.

בין הגאב"ד לראשל"צ שוררת ידידות עמוקה עוד משחר ילדותם, וניכר היה הכבוד הרב אשר רוחשים הם זה לזה, והיחס החם ביניהם. הגאב"ד שיבח מאוד את הראשון לציון על עמידתו בפרץ כנגד יוזמות חמורות המסכנות את היהדות בארצנו, כגון ארגוני הרפורמים, ענייני גיור ויוחסין ועוד.

בנוסף הזמין הגאב"ד את הראשון לציון לוועידת החינוך של מוסדות עמלי התורה, אשר תתקיים בקרוב. הראשון לציון נענה בשמחה ובחיוב, והביע את התפעלותו מהתפתחות הקהילות והמוסדות בכל רחבי הארץ.

בסיום השיחה נפרדו גדולי ישראל בלבביות וסיכמו להמשיך ולדיון יחד בנושאים המדוברים, למען הצלחת עמלי ובני התורה.

הרב שלמה זעפרני הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד