ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

כריך לכל ילד ליצירת שוויון הזדמנויות בחינוך

השנים בהן ילדים נמצאים במערכת החינוך והולכים מדי בוקר לבית הספר הן השנים החשובות ביותר מבחינת הצמיחה וההתפתחות שלהם, היכולת שלהם לרכוש יכולות וכישורים, לפתח כישורים חברתיים חשובים וכיוצ"ב. על מנת שכל ילד יקבל הזדמנות שווה ואמיתית לעלות על דרך המלך ולהתפתח בצורה מיטיבה, צריך להתחיל עם שוויון בסיסי בתנאים היומיומיים. בפרט – תזונה טובה ומספקת עבור השעות בהן מבלים בבית הספר

כריך לכל ילד ליצירת שוויון הזדמנויות בחינוך
כריך לכל ילד צילום: ארגון נבט

בניגוד למה שרבים מאיתנו אולי חושבים או מכירים, הרבה מאוד ילדים בישראל מגיעים מדי בוקר למוסד החינוכי בו הם לומדים ללא כריך או ארוחת בוקר לבית ספר. על מנת להתחיל בכלל לדבר על שוויון הזדמנויות אמיתי בחינוך, צריך קודם כל לדאוג שכולם נהנים מנקודת התחלה שווה וסבירה. למטרה זו פועל בארץ ארגון "נבט" אשר מספק מדי בוקר כריכים לבית הספר לעשרות אלפי ילדים, בכלל המגזרים בישראל.

ארגון מבוסס תרומות הפועל לשוויון תזונתי במערכת החינוך - נבט

כאמור, בישראל אלפים רבים של ילדים המגיעים מדי בוקר לבית הספר ללא כריך או ארוחת בוקר לבית הספר. אלו יכולים להיות ילדים המגיעים מבתים הנמצאים במצב סוציו אקונומי בעייתי, כמו גם ילדים מבתים אמידים יותר אשר מגיעים ללא ארוחת עשר או כריכים לבית הספר בגלל חוסר תפקוד של ההורים. ארגון "נבט" פועל בהיקף נרחב בישראל על מנת לתת מענה לבעיה בסיסית וקריטית זו – הארגון פועל באמצעות כספי תרומות, ומספק כריכים מזינים לילדים הזקוקים לכך בכל רחבי הארץ ובכל המגזרים השונים המרכיבים את החברה הישראלית – חילונים, דתיים, חרדים, ערבים ובדואים.

הארגון פועל על פי כמה עקרונות מנחים עיקריים, הבאים להבטיח כי שמים את טובתם של הילדים מעל לכל שיקול אחר. למשל – הארגון פועל באמצעות מערכת ארגונית "רזה", אשר מבטיחה כי כל שקל מכספי התרומות המתקבלות מנוצל בצורה אופטימאלית ואינו מבוזבז. כך מצליח הארגון להגיע למעל לעשרת אלפים ילדים (!!!).

כריך לכל ילד • קרדיט: ארגון נבט

עקרון מנחה חשוב נוסף לאורו פועל הארגון הוא שמירה על כבודם של הילדים, אותה משיגים על ידי חלוקה דיסקרטית של הכריכים. כשמגיע זמן ארוחת עשר אף ילד אינו רוצה שכל שאר הילדים יראו כי אין לו סנדוויץ' מהבית, והוא מקבל סיוע ממקור אחר. לכן הכריכים מחולקים בצורה דיסקרטית כך שאף אחד אינו רואה מאין מקבל הילד את הכריך, והוא יכול להרגיש בדיוק כמו שאר הילדים בכיתתו.

ארגון נבט שם לו למטרה גם להעניק לילדים הזקוקים לארוחת בוקר לבית הספר תזונה איכותית, מגוונת ומזינה, ולא ג'אנק פוד מסוגים שונים. הכריכים כוללים רכיבים איכותיים ושילוב בין חלבון לפחמימה, במטרה להעניק לילדים את התזונה לה הם באמת זקוקים.

התוצאה המתקבלת היא מערכת המספקת כאמור כריכים איכותיים למעל לעשרת אלפים ילדים בישראל, באופן המאפשר להם לשפר את ההרגשה היומיומית ואת הביטחון העצמי, ליצור קשר משמעותי עם המורים האחראים עליהם מדי יום ולייצר בקרב הילדים תחושת שייכות אמיתית.

כריך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד