כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

'שלמות הקבלה והמסורה', חלק א' בסדרת 'שערים לעיקרי האמונה'

ספר חדש מאת הרב אליהו פכטר בהוצאת מוסד הרב קוק • את הספר ניתן לרכוש בחנויות הספרים ובאתר מוסד הרב קוק

'שלמות הקבלה והמסורה', חלק א' בסדרת 'שערים לעיקרי האמונה'
ספר שלמות הקבלה והמסורה צילום: באדיבות המצלם

הבשורה החדשה על הספר החדש שכבש את המדף, הובילה אותנו לשמוע מפי המחבר

מה מטרת הספר

המטרה של הספר היא אחת - אומר המחבר הר׳ אליהו פכטר - כפי שאני כותב בהקדמה:

"ספר זה הוא בבחינת שער למבקש להיכנס פנימה אל החדר המואר של שלשלת הקבלה והמסורה, ויבוררו בו, גם אם בבחינת בירור ראשוני, שאלות רבות. בחלקי התורה, אופני מסירתם, דרכי לימודה, כיצד פירשוה חז"ל ובאיזה דרכים למדוה, תוקף האמונה מכוח המסורה הנאמנה ועוד שאלות הנוגעות לקבלה ולמסורה של התורה שבכתב ושבע"פ. הקורא הנבון ישכיל ויידע כי "משה קבל תורה מסיני ומסרה ליהושע..." דור מוסר ודור מקבל, עד דורנו אנו. כפי שכותב הראב"ד בפתיחה לספר הקבלה שלו:  "כי כל דברי רבותינו ז"ל חכמי המשנה והתלמוד כולם מקובלים, חכם גדול וצדיק מפי חכם גדול וצדיק. ראש ישיבה וסייעתו מפי ראש ישיבה וסייעתו מאנשי כנסת הגדולה שקיבלו מהנביאים זכר כולם לברכה. ולעולם חכמי התלמוד וכל שכן חכמי המשנה אפילו דבר קטן לא אמרו מלבם, חוץ מן התקנות שתיקנו בהסכמת כולם כדי לעשות סייג לתורה."

ולמי הספר מיועד?

אחת הסיבות המרכזיות לצורך בספר כזה בדורנו, הוא שעבור מי שמתעניין בנושאים של יסודות האמונה, ומבקש ללמוד על כך בצורה מסודרת, הקריאה בספרים מסוימים ממחברי הזמן על הנושא איננה מספקת את התשובה, מכיוון שקריאה זו מהווה לימוד של דעתם של אותם מחברים על עיקרי האמונה, ולא לימוד של דעת התורה על הנושא, אני כותב על כך בהקדמה לספר : " זאת יש לדעת, כי יסוד מוסד בדברי רבותינו הראשונים והאחרונים, שעל כל המכניס ראשו להלכות דעות לשים נגד עיניו תמיד כי הידיעה במה אנו מחויבים להאמין, והסיבה התבונית הפשוטה לכל בר דעת לאמונה זו, הן אילנות גבוהים ששורשיהם נטועים עמוק בקרקע המסורה הנאמנה דור אחר דור. רבים טועים לחשוב שכיוון שמדובר ביסודות האמונה, הרי שבהם, בשונה מהלכות טריפה, נידה ושבת, המחשבה חופשית, כתוצאה מטעות זו הם מכניסים למיטת הסדום של דעתם הקטנה את חכמת התורה הקדושה, והיכן שרחבה היא מדעתם קוצצים הם את ראשה, רגליה וידיה."

האמת היא שלכל השאלות הגדולות יש תשובה בדברי חז"ל ובדברי רבותינו, המטרה שלי בספר היא להציג את התשובה כפי שהיא מופיעה במקורות, בחז"ל ובדברי רבותינו הראשונים והאחרונים בצורה בהירה ומסודרת, אין אני חש כל  צורך להוסיף משלי או להתפלמס על נקודה פרטית כזו או אחרת.

את הספר ניתן לרכוש בחנויות הספרים ובאתר מוסד הרב קוק

ספר חדש הרב קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד