כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ארגון 'בעצמי' מציג: כך תעברו את החגים מבלי להיקלע להוצאות מיותרות

בנצי שוורץ, מנהל המגזר החרדי ב'בעצמי' וישראל מכלוביץ מנהל הקו החרדי בארגון 'בעצמי' עם שורה של עצות וטיפים כדי לסייע לכולנו לעבור את החגים ללא הוצאות כלכליות מיותרות

ארגון 'בעצמי' מציג: כך תעברו את החגים מבלי להיקלע להוצאות מיותרות
בעצמי הכנות לחגים צילום: יח"צ

איך לעבור את החגים מבלי להיקלע להוצאות מיותרות? את השאלה הזו שואל את עצמו כל מי שצריך להיערך לקראת החגים הבעל"ט, ימי הפורים וחג הפסח הקרב.

ארגון "בעצמי" שם לו למטרה לסייע למשפחות שנמצאות במצב כלכלי קשה, משפחות רווחה וכן משפחות שנעזרות בקופות צדקה, יוצאים בימים אלו עם שורה של עצות חכמות ומועילות, כדי לסייע לכולנו לעבור את החגים ללא הוצאות כלכליות מיותרות.

ישראל מכלוביץ מנהל הקו החרדי בארגון 'בעצמי' מספר: "בקו החרדי לסיוע כלכלי של ארגון בעצמי, נערכנו מבעוד מועד על מנת לאפשר למשפחות שנמצאות במצב כלכלי קשה לעבור אותו בשלום. הדבר הראשון הוא ניהול נכון של התקציב. המשמעות היא שעוד בטרם מגיעים החגים, יושבים בני המשפחה, ומחליטים ביחד על איזה סעיפים מוציאים את הכסף שלנו בתבונה ובצורה מקצועית ונכונה. אנחנו בונים מסגרת תקציבית בהתאם להכנסות של המשפחה, רושמים ליד כל סעיף את העלות המוערכת שלו ואז מחליטים על איזה סעיפים מוותרים".

"יחד עם זאת", מציין מיכלוביץ, "ישנן משפחות שנמצאות מתחת לקו העוני, הן נתמכות בקופות צדקה, אין להם מסגרת תקציבית ספק רב אם יש להם תקציב. משפחות שנמצאות במצב הזה צריכות לזכור שאם הם נמצאים כרגע בחריגה של עשרת אלפים שקלים, הוצאות החגים עלולות להביא אותם למצב שהם בחריגה כפולה ומשולשת. גם משפחות אלו חייבות להתנהל עם תכנון תקציבי ראוי. אנשים נוטים לשחק עם מסגרות האשראי, או לקחת הלוואות. בסופו של דבר, הם גם משלמים ריבית על הוספת המסגרות או ההלוואות וגם חורגים מתקציב ההוצאות שלהם. במוצאי החג הם ימצאו את עצמם עם בור תקציבי שלא יהיה להם מושג מהיכן מתחילים לכסות אותו. לכן הפתרון הנכון הוא תכנון תקציבי ראוי. זה נשמע מורכב אבל ברגע שבונים את זה בצורה הנכונה, כל חג עובר בצורה הרבה יותר שלווה ובחירות כלכלית אמיתית".

בנצי שוורץ, מנהל המגזר החרדי ב'בעצמי', מוסיף כי "לקראת פורים ישנה הוצאה מרוכזת על תחפושות, משלוחי מנות, מתנות למלמדים ולמורים וכו'. כדי לא לחרוג מהמסגרת התקציבית, חייבם לתחום את התקציב ולא לחרוג ממנו. זה בסך הכל יום אחד בשנה, שיכול להותיר את כל המשפחה עם בור תקציבי שמיד לאחר מכן מגיע חג הפסח שטומן הוצאות רבות למשפחה (החודש שיש בו את  ההוצאה הכי גבוהה למשפחה החרדית)

אנחנו מזמינים את כל מי שרוצה לקבל את הכלים לתכנון תקציבי נכון של משק הבית להתקשר לקו החרדי לסיוע כלכלי של ארגון בעצמי ב-*8169 כדי שגם אתם תוכלו לעבור את החגים ללא חריגה וללא מינוס".

כלכלה נבונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד