כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"רצים כמו עכברים"

מהומה בוועדה בדיון על הוצאות הזוג נתניהו

ועדת הכספים דנה הבוקר בבקשת ראש הממשלה להגדיר את מעונו הפרטי בירושלים כמעון חלופי למעון הרשמי. נתניהו דורש בנוסף כי המדינה תממן את השתתפותה של אשת רה"מ בכנסים בחו"ל בעשרות אלפי שקלים. הדיון התלהט וחברי האופוזיציה תקפו. לפיד: "אזרחי המדינה קורסים תחת העול - ומה שחשוב לרה"מ זה שהמדינה תממן את ההוצאות המשפחתיות" 

מהומה בוועדה בדיון על הוצאות הזוג נתניהו
גפני בוועדת הכספים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה) דנה הבוקר (רביעי) בדרישות המימון של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. הוועדה, דנה בבקשה לאפשר לראש הממשלה נתניהו להשתמש במעונו הפרטי בירושלים כמעון חלופי למעון הרשמי.

על פי הבקשה, המדינה תממן את כל ההוצאות הנדרשות לתפעול ולתחזוקה של המעון הרשמי כולל הוצאות אירוח. בנוסף, נתניהו מבקש שהמדינה תממן גם את הוצאות הבית הפרטי בקיסריה. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אישר באופן חריג לוועדה להמשיך בדיון על בקשת נתניהו עד לשעה 11:30 למרות שבמקביל אליה החלו הדיונים במליאת הכנסת. יו"ר הוועדה גפני הודיע כבר בתחילת הדיון כי ההצבעה לא תיערך היום: "לפני ההצבעה תביאו את כל התשובות לשאלות שעלו כאן", אמר. 

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, שהגיש בשם נתניהו את המסמך לוועדה, דרש בנוסף כי המדינה תממן את הוצאות ההשתתפות של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו באירועים, כנסים ומשלחות בארץ ובחו"ל גם אם היא אינה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הבקשה, סעיף במימון עבור הוצאות הביגוד לראש הממשלה ולרעייתו יגדל מ-45 אלף שקלים כיום ל-80 אלף שקלים. עוד ביקש כי לראש הממשלה נתניהו תהיה אפשרות לארבע משרות במקום שתי משרות אניש משק במעונותיו. חברי כנסת רבים מהליכוד הגיעו אל ישיבת הועדה למרות שהם אינם חברים בוועדה, זאת לבקשת נתניהו.

במהלך דבריו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מחו חברי האופוזיציה על עצם הבקשה וצעקו לעברו: "זה מה שדחוף עכשיו עם יוקר המחיה?", "היה לזה תקדים בכלל?". ח"כ מיכל שיר (יש עתיד) תקפה ואמרה, "כשזה נוגע לכסף של ביבי הם רצים כמו עכברים, איפה הם היו כשהיה מדובר בכסף של האזרחים?". ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) תקף ואמר: "אתם מושחתים". בעקבות המהומה הוציא יו"ר הוועדה חלק מחברי הכנסת לאחר שלא נענו לקריאתו לחדול עם קריאות הביניים. ח"כ רון כץ (יש עתיד) שהוצא מהוועדה במהלך הדיון, צעק לעבר ח"כ טלי גוטליב: "עבד נרצע".

בהמשך הדיון הודו אנשי לשכת נתניהו כי עד עתה לא היה מקרה שבו המדינה מימנה הוצאות של שני מעונות ראש ממשלה. מנכ"ל המשרד,יוסי שלי, טען כי עלות ההוצאות השוטפות של המעון בבלפור עומדת על 1.6 מיליון שקלים ולדבריו "כעת זה יהיה אף פחות מכך". בתגובה לביקורת מהאופוזיציה, הזדעקה ח"כ טלי גוטליב מהליכוד ואמרה: "ראש הממשלה לא יגור בים, אין היום מעון רשמי. ראש הממשלה שלכם צריך לגור במעון רשמי". חברי האופוזיציה, בליאק וחמאד עמר, השיבו לה: "אבל למה שני בתים?".

בפתח הדיון הסביר מנכ"ל משרד ראה"מ: "הבית בבלפור נהרס, אין בו שום דבר שלם. עברה שנה וחצי מאז שהשלטון התחלף ונדרשות עוד שנתיים לפחות עד לסיום השיפוץ, זה הרבה זמן. לראש הממשלה הוצעו מספר חלופות למגורים והוא בחר, לאחר בחינת הדברים, להתגורר במעונו הפרטי. זה יהיה מעין יצור כלאיים, גם מעונו הפרטי בירושלים שישמש כמעון רשמי וגם ביתו הפרטי, אחרי שנאשר את הבקשה. הכל כפוף לנהלים".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, תקף את נתניהו וכתב: "בזמן שיוקר המחייה בשיאו, הריבית עולה והשקל קורס, מה שחשוב לנתניהו זה לכנס דיון דחוף בוועדת הכספים כדי להגדיל את ההוצאות המשפחתיות שלו". לפיד הוסיף: "אזרחי ישראל קורסים תחת העול הכלכלי אבל מה שחשוב עכשיו זה שהמדינה תממן את למשפחת נתניהו איפור ושיפוצים. כשהייתי ראש ממשלה כמובן שלא עלה בדעתי לבקש החזר הוצאות על ביתי הפרטי. אין גבול לניתוק ולחוסר הבושה".

 

בנימין נתניהו שרה נתניהו המעון בקיסריה בית ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד