ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לאחר הסערה

נתניהו לחכי"ם: "הפסיקו להתערב ולהתבטא בעניין הנגיד"

נתניהו הורה לחברי הכנסת של הליכוד לחדול מההתבטאויות בעניין הנגיד. דברי נתניהו באים בתגובה לשר החוץ, אלי כהן, שקרא בתחילת השבוע "לגבש מתווה מול נגיד בנק ישראל להפסקת עליות הריבית"

נתניהו לחכי"ם: "הפסיקו להתערב ולהתבטא בעניין הנגיד"
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הבוקר (רביעי) לחברי הכנסת של הליכוד להפסיק להתערב ולהתבטא בעניין הנגיד בכלל ובנושאי העלאת הריבית על ידי בנק ישראל בפרט, שעלתה ב0.5 נקודות האחוז ביום שני האחרון. ראש הממשלה אמר לחברי הכנסת כי "אנחנו מחויבים לשמור על עצמאות בנק ישראל".

מלשכת נתניהו נמסר: "עצמאות בנק ישראל היא נדבך מרכזי במדיניות הכלכלית שמוביל ראש הממשלה במשך שני עשורים ודבר לא ישנה זאת".

דבריו של נתניהו באים בתגובה לדברי שר החוץ, אלי כהן, שקרא ביום שני השבוע "לגבש מתווה מול נגיד בנק ישראל להפסקת עליות הריבית". כהן פרסם הבוקר הבהרה וכתב: "כמי שעבד בחברת דירוג בינלאומית, ניהל חברות גדולות, רואה חשבון ומרצה למימון בעבר, אני תומך בעצמאות בנק ישראל. כל פירוש אחר, אף שלא נאמר אחרת, הוא מעוות. מציע להתמקד בכלים לסייע לזוגות הצעירים ונוטלי המשכנתאות". 

כזכור, אמש הבהיר נתניהו בציוץ בטוויטר שפורסם גם באנגלית וגם בעברית כי "חוק בנק ישראל עבר בהנהגתי והוא מבטיח את עצמאות הוועדה המוניטירית בראשות הנגיד בקביעת הריבית. שום דבר לא ישנה זאת". 

בנימין נתניהו בנק ישראל ריבית בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד