כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כפר הנוער חזון יחזקאל, ניצל מסגירה הודות לערעור שהוגש ע"י עו"ד ד"ר שלמה נס

הערעור בעליון עסק בפסק דינו של בית המשפט מחוזי * בערעור נטען על ידי עוה"ד, בין היתר, כי לפסה"ד השלכות מרחיקות לכת * עו"ד ד"ר שלמה נס: "הלכה למעשה, בית המשפט המחוזי התעלם מהממד הציבורי-חינוכי ביישוב, כאשר הכפיף את הסדרת הישוב, בתי המגורים ומוסדות החינוך לרמ"י ולא הותיר לתושבי הישוב את האפשרות להביאו להסדרה מלאה"

כפר הנוער חזון יחזקאל, ניצל מסגירה הודות לערעור שהוגש ע"י עו"ד ד"ר שלמה נס
כפר נוער צילום: פיקסביי

כפר הנוער חזון יחזקאל, אלומה, ניצל מסגירה הודות לסעד משפטי שניתן באחרונה לאחר ערעור שהגיש עו"ד ד"ר שלמה נס ממשרד דורון, טיקוצקי, נס.

לאחרונה דן בית המשפט העליון בערעור, שהגיש עו"ד ד"ר שלמה נס ממשרד דורון, טיקוצקי, נס בשם עמותת חזון יחזקאל, המפעילה של מוסדות החינוך ביישוב אלומה, תחת עמותת מרכז אלומה המצויה בהליכי פירוק.

הערעור עסק בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בבאר שבע, שניתן במסגרת הליך הפירוק של עמותת מרכז אלומה, בעניין תוקפו של חוזה חכירה משנת 1976 שנכרת בין רשות מקרקעי ישראל לבין מרכז אלומה, מכוחו העמותה היא החוכרת של כל המקרקעין ביישוב.

כפר הנוער החינוכי אלומה, הוקם בשנת 1952 על ידי הסתדרות צעירי אגודת ישראל בא"י ובראשם ח"כ לשעבר הרב שלמה לורנץ ז"ל, עבור בני נוער ממשפחות בעלות רקע סוציו אקונומי נמוך, לצורך ניהול והקמת כפר נוער חינוכי, בגיבוי הסוכנות היהודית ומשרד החינוך. עשרות אלפי בוגרים שגדלו בכפר הנוער, כבר השתלבו בחברה וקיבלו חינוך דתי ומקצועי כאחד. גם כיום לומדים מאות תלמידים בכפר הנוער.

במסגרת הערעור נטען על ידי עוה"ד, בין היתר, כי לפסק הדין השלכות מרחיקות לכת מעבר למקרה הספציפי והוא נוגע בעניינן של עמותות וחברות המצויות בהליכי פירוק, לצורך הסדרתן, ואשר יש להם נכסים בחכירה מרשות מקרקעי ישראל.

ד"ר שלמה נס: "הלכה למעשה, בית המשפט המחוזי התעלם מהממד הציבורי-חינוכי ביישוב, כאשר הכפיף את הסדרת הישוב, בתי המגורים ומוסדות החינוך לרמ"י ולא הותיר לתושבי הישוב את האפשרות להביאו להסדרה מלאה כפי שציפו לעשות, בהמשך ישיר לניסיונות שנעשו במהלך השנים להעברת הסכם החכירה לידי עמותת חזון יחזקאל או למיזוג בין שתי העמותות". כמו כן, "ההחלטה מורידה לטמיון ועלולה לחסל למעשה מפעל ייחודי, ציוני, חינוכי לתפארת, הקיים שבעים שנה".

להפקעת המקרקעין משמעות כספית גדולה, מאחר ועמותת חזון יחזקאל היא זו שהשקיעה עשרות מיליוני ש"ח בהקמת ובניית הישוב "יש מאין" ואף משמעות ערכית, שכן היא חורצת ישירות את גורלם של מאות תלמידים הלומדים במוסדות החינוך ביישוב.

משרד עו"ד דורון, טיקוצקי, נס סבור, כי פירוק של עמותה אין משמעו הפקעה אוטומטית של נכסיה וכי יש לבחון כל מקרה לגופו ולעומק. במקרה הנדון היה מקום לוודא, כי הזכויות במקרקעין ובמערכת החינוך הפועלת בישוב לא יעברו ידיים מבלי שבוחנים כדבעי את ההשלכות הדרמטיות של ההחלטה שהן, הלכה למעשה, ביטול פעילותו של ישוב, הקיים מזה כ-70 שנה, ואשר הוקם במטרה ערכית נעלה.

בעקבות טענות עו"ד נס במהלך הדיון והערות השופטים, אמרו נציגי המדינה, כי הם מתחייבים שלא יסגרו את המוסדות ולא יחסלו את המפעל החינוכי.

חזון יחזקאל כפר נוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד