כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מערכות סולאריות - המדריך השלם

חשוב להבין שמקומות מסחריים גדולים צורכים כמות גדולה של חשמל, מכיוון שיש צורך לספק אנרגיה חשמלית לכל עבר העסק, החל ממחסני הסחורות ועד למפעל עצמו. על כן, התקנת מערכות סולאריות מסחריות היא פעולה שיכולה לחסוך רבות לבעל העסק, מכיוון שמדובר בחשמל המופק עצמאית על ידי אנרגיה סולארית, אנרגיה הפועלת על בסיס קרני השמש

מערכות סולאריות - המדריך השלם
מערכות סולאריות צילום: FREEPIK

כיום, השימוש במערכות סולאריות למטרת ייצור של חשמל מקרני השמש נחשב לפופולארי עד מאוד בישראל. על כן, שכיחות השימוש במערכות אלו הגיוני בהחלט, בהתחשב בעובדה כי מדובר במערכות חסכוניות באנרגיה, כאלו אשר משמשות כמערכות ידידותיות לסביבה ובנוסף, מדובר במערכות חסכוניות מאוד, כאלו אשר חוסכות בעלויות רבות לאלו המפעילים אותן, זאת מכיוון שהחשמל המיוצר על ידן נחשב לחשמל המופק על ידי מפעיל המערכת עצמו. יתרונות אלו גרמו לחברות ואנשים פרטיים כאחד לאמץ את שיטת העבודה על ידי מערכות סולאריות וכך למעשה, הפך החשמל המופק על ידי שימוש באנרגיה ירוקה לנפוץ מאוד בשימוש בישראל של היום.

יתרונותיה של אנרגיה סולארית

כאמור, מערכות סולאריות מסחריות הפכו לנפוצות מאוד לשימוש בישראל עקב מכלול יתרונותיהן. תחילה, חשוב להבין שמקומות מסחריים גדולים צורכים כמות גדולה של חשמל, מכיוון שיש צורך לספק אנרגיה חשמלית לכל עבר העסק, החל ממחסני הסחורות ועד למפעל עצמו. על כן, התקנת מערכות סולאריות מסחריות היא פעולה שיכולה לחסוך רבות לבעל העסק, מכיוון שמדובר בחשמל המופק עצמאית על ידי אנרגיה סולארית, אנרגיה הפועלת על בסיס קרני השמש. יתר על כן, חשוב לציין כי מערכות סולאריות מסחריות אינן שונות ממערכות סולאריות שמתאימות יותר לשימושו של המגזר הפרטי, אך הן מאפשרות להניח כמות גדולה יותר של קולטים על הגג בעת השימוש בהן, דבר שיכול להיות טריוויאלי יותר לבעלי עסקים עבור כמה שיותר אנרגיה חשמלית. נוסף על כך, שימוש במערכות סולאריות נחשב ליתרון מהותי בגלל הזמינות האנרגטית שלו, כלומר, מדובר במקור אנרגיה שזמין בכל עת, זאת בניגוד לאנרגיה חשמלית רגילה, שעל אף שהיא זמינה במרבית המקרים ייתכנו הפסקות חשמל מעת לעת, כאלו אשר יכולות לקטוע את רצף עבודתו השוטפת של העסק. על כן, בעת בה אנו מדברים על אנרגיה סולארית, אין זה המקרה מאחר והיא עובדת על בסיס קרני השמש, שתמשיך לזרוח גם בעוד מיליוני שנים.

גדר סולארית - הפתרון החדשני ביותר עבור חקלאים

בדומה למערכות סולאריות מסחריות, גדר סולארית הינה גדר המתבססת על אנרגיה סולארית ומאפשרת ייצור של חשמל ירוק על ידי שימוש בסוג אנרגיה זה. למעשה, מדובר בפיתוח טכנולוגי חדשני לגמרי בתחום החקלאות שכן, מדובר בגדר שמורכבת מפאנלים סולאריים מאונכים, פאנלים הקולטים את קרני השמש ומאפשרים גידור ואף גם תיחום בעזרתן. בעצם, בזכות גדר סולארית ניתן להפיק חשמל בצורה שנראתה בלתי אפשרית עד לרגע פיתוח סוג גדרות אלו בישראל. נוסף על כך, מדובר באמצעי ביטחון יעיל לחלוטין, מכיוון שעל הגדר ניתן להתקין אמצעי בקרה ואבטחה, תכונה שהופכת את השימוש בגדר הסולארית ליעיל במיוחד בקרב יישובים וקיבוצים, זאת מכיוון שבנוסף ליתרונה הסביבתי והחסכוני, מדובר באמצעי בטיחותי יעיל מאוד, כזה שיכול לספק הגנה מרבית לתושבי היישוב תוך כדי ניצול מינימלי של משאבים.

מערכת סולארית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד