י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הכל פתוח

תואר כבוד: החרדית שהגיעה לטופ של ערוץ 12

עם מעטפת הליווי החמה והתומכת של תוכנית "מובילים" לבוגרי ובוגרות החינוך החרדי באוניברסיטת תל אביב - השאיפות המקצועיות והאקדמיות מתגשמות • שיחות מרתקות עם אלו שסללו קריירה מצליחה • הצטרפו ליום הפתוח שיערך בקרוב בו תיחשפו למגוון המסלולים לקראת התואר השני

תואר כבוד: החרדית שהגיעה לטופ של ערוץ 12
בוגרת חרדית השתלבה בתוכנית של ניב רסקין צילום: פלאש 90

עם מעטפת הליווי החמה והתומכת של תוכנית "מובילים" לבוגרי ובוגרות החינוך החרדי - השאיפות המקצועיות והאקדמיות מתגשמות

אלון אליאס, נשוי ואב לשישה, לומד בימים אלו בשנה השלישית מתוך שש לתואר ד"ר ברפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב. לפני שהחל את לימודיו האקדמיים, למד בישיבה תיכונית, לאחר מכן בישיבה של הרב אלפנט זצ"ל, ובהמשך למד ב"כולל" בתל אביב.

אלון משתתף בתוכנית "מובילים" לבוגרי ובוגרות החינוך החרדי, תוכנית בוטיק יוקרתית שאוניברסיטת תל אביב מפעילה במיוחד עבור הציבור החרדי, על מנת לשלב אותם בלימודים אקדמיים וכך להעניק להם הזדמנות להשתלב בשוק העבודה או באקדמיה.

במסגרת התוכנית, נערך איתור של מועמדות ומועמדים בעלי פוטנציאל גבוה להצלחה בלימודים אקדמיים, והם מקבלים ליווי וסיוע בקבלה לאוניברסיטה באמצעות תנאי קבלה מיוחדים ומותאמים לתוכניות המבוקשות והיוקרתיות ביותר.

הצטרפו ליום הפתוח המיוחד של אוני' ת"א לחרדים>>>

לא ויתר על חלום הילדות

"הייתי כבר אברך יחסית מבוגר עם 4 ילדים, ולא חשבתי שאני יכול ללמוד משהו כבד מידי, זה היה נראה לי מטורף להיכנס עם משפחה ללימודים," מספר אלון. "בעזרת ייעוץ תעסוקתי, הבנתי שרפואת שיניים זה משהו שיכול להתאים לי. גם אבא שלי רופא שיניים, וזה היה חלום ילדות, אבל ויתרתי עליו כשנכנסתי ללמוד בכולל, כי חשבתי שאחייה חיי אברכות. בסוף הרגשתי שקשה לי לוותר על ההתקדמות המקצועית.

"שמעתי על גליה, מנהלת תוכנית "מובילים", דרך חבר. גליה עזרה לי בכל דבר מהרגע הראשון, כולל ההשלמות הנדרשות לקראת הקבלה ללימודים, כמו למשל מבחן אמירם באנגלית."

"גליה" היא גליה גבעולי, בוגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטה, והיא הרוח החיה המפעילה את תוכנית הלימודים המיוחדת הזאת. “אין דבר מרגש יותר מאשר לדעת שעשיתי שינוי משמעותי, לטובה, בחייו של אדם," היא אומרת. "זו זכות גדולה עבורי ללוות את הסטודנטים והסטודנטיות בדרכם באוניברסיטה, במהלך הלימודים, ולבסוף להביא אותם לנקודת פתיחה מצוינת לכניסה שוק העבודה התחרותי. רבים מבוגרינו אומרים לי שתוכנית 'מובילים' שינתה את חייהם!”  


אוניברסיטת תל אביב • קרדיט: ליאן כהן

תוכנית מובילים – נעים להכיר

ואכן, הליווי הצמוד שמקבלים במסגרת התוכנית ממש לא מסתיים עם הקבלה ללימודים. משתתפות ומשתתפי התוכנית מקבלים סיוע לימודי פרטני, ליווי אישי ותמיכה צמודה לכל אורך תוכנית הלימודים. המעטפת המותאמת לכל סטודנט וסטודנטית בהתאם לצרכיהם האישיים, כוללת גם תמיכה רגשית וחברתית. במסגרת התוכנית מתקיימים ערבים חברתיים מהנים וסדנאות לקידום, ועוד תוכניות לשילוב התלמידים בשוק העבודה.

התוכנית מביאה כל סטודנט וסטודנטית לסיום הלימודים בהצלחה מלאה. השילוב המנצח של בחירת הסטודנטיות והסטודנטים המתאימים לצד תמיכה מקסימלית בהם ובהן, היא זו שגורמת לכך ששנה אחרי שנה אחוז הנשירה מהלימודים שואף לאפס.

"במהלך הלימודים, גליה עזרה לי המון," אומר אלון. "מצאה לי שיעורים פרטיים בקורסים קשים למשל. גם כשלא מצאתי מישהו שילמד אותי, היא טרחה עד שמצאה מישהו מהפקולטה לרפואה שילמד אותי. גם בהיבט הכלכלי - גליה דאגה לי למלגה מאוד מכובדת בשנה שעברה. אני חייב הרבה לליווי הצמוד של גליה ושל האוניברסיטה."

"בשנים שאחרי סיום הלימודים, אני מקווה להיות רופא שיניים מקצועי, שייתן שירות לכלל האוכלוסייה כמובן, אך עם דגש על האוכלוסייה הדתית/חרדית, מתוך הבנה שהם יחושו יותר בנוח אצל רופא שאורחות חייו דומות לשלהם, כך שהוא מבין ניואנסים שלפעמים כל כך חשובים לטיפול איכותי," אומר אלון. "אני מקווה גם לזכות להכניס מודעות לשמירה על בריאות הפה ואסתטיקה באוכלוסייה הזו. בהיבט המקצועי אני מקווה ספציפית להתעסק בשתלים ובכל התחום הפריודנטלי (רפואת חניכיים), אך מאוד יתכן שזה ישתנה עד שאגיע לשטח."

הצטרפו ליום הפתוח המיוחד של אוני' ת"א לחרדים>>>


חרדים באוניברסיטה • קרדיט: ליאן כהן

5 יחידות ביידיש? יש על מה לדבר!

דבורה עמית, גם היא בוגרת החינוך החרדי, מתרגלת כיום באוניברסיטה ועובדת בחדשות הבוקר עם ניב ריסקין בקשת 12. היא חולמת "להשפיע בכל דרך שהיא על המציאות היום יומית ולשנות חלקים ממנה."

"לא חשבתי שאלך ללמוד באוניברסיטה תל אביב. ידעתי שאוניברסיטה זה מצד אחד חלום - להגיע למקום ברמה הכי גבוהה שיש. מצד שני, הרקע הלימודי שאני מגיעה ממנו מתרכז ב-5 יחידות של תנ''ך, תושב''ע ויידיש," היא מספרת.

"המשפחה המליצה לי ללמוד ולהיות אחות. קיבלתי את המספר של גליה באוניברסיטת תל אביב, וכשדיברתי איתה, הרגשתי שיש לי סיכוי להגיע לתל אביב, משהו שלא חלמתי עליו. היא הייתה כל כך מאירת פנים. הרגשתי את הרצון שלה לעזור לי, אפילו שזו הייתה הפעם הראשונה שדיברנו."

"אני חובשת בהכשרתי, ולכן לימודי סיעוד היו התחום הכי קרוב שחשבתי עליו. כשהתכוננתי ללימודי פסיכומטרי לאחיות, ובעקבות היום הפתוח באוניברסיטה, הבנתי שהחלום שלי זה משהו אחר: ללמוד על תקשורת, על פוליטיקה הישראלית, להשפיע ולהיות במקום של מקבלי ההחלטות. בעזרת גליה, הצלחתי להתקבל לתוכנית הלימוד שרציתי, על סמך 5 יחידות ביידיש. אני חלוצה שהתקבלה על סמך יידיש. את רמת האנגלית הנדרשת השלמתי בשני קורסים באוניברסיטה לפני תחילת הלימודים עד שהדבקתי את הפער."

הצטרפו ליום הפתוח המיוחד של אוני' ת"א לחרדים>>>


אוניברסיטת תל אביב • קרדיט: ליאן כהן

אוזן קשבת לכל אורך הדרך

"תוכנית "מובילים" עוזרת בהכול, זו אוזן קשבת, בזה שאני יודעת שיש לי תמיד למי לפנות אם יש משהו שאני לא מסתדרת איתו: שיעור פרטי בהיכרות עם יישומי המחשב, איך למצוא מאמרים באינטרנט או איך להגיש עבודות במחשב ולא בדפים, כמו שהייתי רגילה. גליה נתנה לי מישהי שתהיה צמודה אליי ותלמד אותי את זה."

"אני חושבת שגם בזכות גליה החלטתי להמשיך לתואר שני. התוכנית לא עוזבת אותך כשאתה מסיים את התואר הראשון. סיימתי את התואר הראשון בהצטיינות, וזה בזכות התוכנית שלא רק גורמת לך לסיים את התואר אלא גם להצטיין בה, ואף מלווה אותך לתארים מתקדמים."

"היום, אני מתרגלת באוניברסיטה לתואר ראשון בפוליטיקה השוואתית ולומדת תואר שני במדיניות ציבורית בדגש על חקר החברה החרדית. הרצון שלי הוא להביא את החברה החרדית כפי שהיא ולהראות את הצדדים היפים שלה, את המציאות היומיומית, ללא מתווכים."

בעוד עשור, בפן המקצועי, דבורה רואה את עצמה מסיימת דוקטורט. "אני ממש מקווה שהדוקטורט יעסוק בחברה החרדית ואף יתרום למחקר," היא אומרת. "אין לי ספק שבשביל לחיות בצורה טובה, חילונים וחרדים יחדיו, יש צורך בגשר. אני שואפת גם לעסוק בעבודה שאצליח להראות באמצעותה צדדים יפים משני העולמות: החילוני והחרדי.

הצטרפו ליום הפתוח המיוחד של אוני' ת"א לחרדים>>>

אוניברסיטת תל-אביב תלמידים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!