י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
תוכנית הסיפוח נחשפת

רוסיה מתכננת להשתלט על בלארוס עד 2030

מסמך נשיאותי רוסי שפורסם על ידי קבוצת עיתונאים מגלה כי בדומה לסיפוח שעשו הנאצים לאוסטריה, רוסיה מתכננת לספח לעצמה את בלארוס. מהלך שאם יקרה ייתן גישה ישירה מרוסיה לליטא ופולין, ללא צורך במעבר בתוך מדינה אחרת

רוסיה מתכננת להשתלט על בלארוס עד 2030
מפגינים בבלארוס צילום: unsplash

רוסיה מתכננת לספח את השכנה בלארוס עד שנת 2030, כך לפי מסמך שדלף מהממשל הנשיאותי של רוסיה. המסמך הושג ודווח על ידי התאגדות בינלאומית של עיתונאים מארגוני חדשות, המסמך, שמקורו לפי הדיווחים מקיץ 2021, מגדיר תוכנית לחדור לבלארוס מבחינה פוליטית, כלכלית וצבאית.

התוכניות נקבעו בשלבים שונים: לטווח קצר או עד 2022, לטווח בינוני או עד 2025 ולטווח ארוך, כלומר 2030, אם זה יקרה, זה יהיה דומה לסיפוח שעשו הנאצים לאוסטריה בפתח מלחמת העולם השנייה. התוכנית ארוכת הטווח מתורגמת להקמת "מדינת איחוד" משותפת בהנהגה רוסית.

שתי המדינות הן כבר רשמית חלק ממה שמכונה "מדינת איחוד", לפי הסכם משנת 1999. ההסכם קובע בסיס משפטי לאינטגרציה בין שתי המדינות. עם זאת, כלי תקשורת שהשיגו את המסמך המדובר מדווחים כי התוכניות של רוסיה עוסקות בסיפוח בלארוס עד 2030.

המסמך בן 17 העמודים, שכותרתו "יעדים אסטרטגיים של הפדרציה הרוסית בבלארוס", מדבר על דחיקת ההשפעה המערבית באזור ומאבק נגד נאט"ו. אם תוכנית כזו תתממש אי פעם, רוסיה תהפוך לשכנה מיידית עם ליטא ופולין, שתי חברות נאט"ו והאיחוד האירופי.

בלארוס היתה פעם חלק מברית המועצות לשעבר ושמרה על קשריה החזקים עם רוסיה לאחר קריסת האיחוד הודות למדיניותו של אלכסנדר לוקשנקו, שעומד בראש המדינה מאז 1994.

הבחירות האחרונות במדינה בשנת 2020 הסתיימו במעצרם של מועמדי אופוזיציה והפגנות ארציות אלימות, לאחר שלוקשנקו הכריז על עצמו כמנצח. אלפים נעצרו בהפגנות שהתרחשו לאחר מכן. ארצות הברית והאיחוד האירופי הגיבו בכך שלא הכירו עוד בלוקשנקו כנשיא המדינה, אירופה והמערב מכנים את הבחירות כ"גנובות ומזויפות".

מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס אלכסנדר לוקשנקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד