כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אף אחד לא חסין מביקורת"

למרות הנחיית נתניהו: הח"כ מהליכוד חוזר על בקשתו לנגיד

למרות הנחיית נתניהו לחברי הכנסת של הליכוד שלא להתערב ולהתבטא בעניין הנגיד בכלל, ח"כ דוד ביטן שב וקורא לנגיד "לשקול את עניין המשכנתאות שפוגעות בזוגות הצעירים". ביטן הוסיף: "ראש הממשלה טעה. אף אחד לא חסין מביקורת"

למרות הנחיית נתניהו: הח"כ מהליכוד חוזר על בקשתו לנגיד
דוד ביטן צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

למרות ההנחיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להתערב ולהתבטא בעניין הנגיד בכלל, יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) חזר על קריאתו לנגיד "לשקול את עניין המשכנתאות שפוגעות בזוגות הצעירים". ביטן טען בריאיון לערוץ 12 כי למרות הנחית נתניהו זכותו להתבטא בנושא: "ראש הממשלה טעה כשהוא התייחס לבקשתי כפגיעה בעצמאות הנגיד".

ביטן אמר בפתח הריאיון: "מותר לי לפנות אליו. ראיתי שהייתה ביקורת על זה, אבל אני לא אומר לו מה לעשות אלא מבקש ממנו לשקול את העניין של העלאת המשכנתאות שפוגעות בכל זוגות הצעירים בצורה קשה ביותר".

לדברי ביטן: "אין הוכחה שהעליות האלה פועלות כמו שהוא מצפה, אבל יש הוכחה שזה פוגע בשכבות של מעמד הביניים. זה דבר שהציבור לא יכול לעמוד בו אז מה שווה? שהוא יוריד את האינפלציה באחוז ורוב הציבור לא יוכל לחיות"?.

ביטן הוסיף: "לא פגעתי בעצמאות של נגיד בנק ישראל. רק אמרתי לו תשקול בין יתר השיקולים שלך את הנושא הזה. זכותי להגיד את זה וזכותו לקבל החלטה כמו שהוא רואה לנכון. 

כשנשאל מדוע הוא מתבטא בעניין בניגוד להוראת נתניהו אמר: ראש הממשלה טעה כשהוא התייחס לזה כאילו פגיעה בעצמאות הנגיד, אף אחד לא חסין מביקורת והוא צריך לשקול בין יתר השיקולים שלו גם את העניין החברתי. זה לא מלחמה רק באינפלציה, יש עוד רבדים למלחמה הזאת".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הבוקר (רביעי) לחברי הכנסת של הליכוד להפסיק להתערב ולהתבטא בעניין הנגיד בכלל ובנושאי העלאת הריבית על ידי בנק ישראל בפרט, שעלתה ב0.5 נקודות האחוז ביום שני האחרון. ראש הממשלה אמר לחברי הכנסת כי "אנחנו מחויבים לשמור על עצמאות בנק ישראל".

מלשכת נתניהו נמסר: "עצמאות בנק ישראל היא נדבך מרכזי במדיניות הכלכלית שמוביל ראש הממשלה במשך שני עשורים ודבר לא ישנה זאת".

בנימין נתניהו בנק ישראל משכנתאות דוד ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד