כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"הביקורת מופרכת"

זעם בציבור: התנאים המקלים למחבל בן ה-13

כשלושה שבועות לאחר שפצע ביריות קצין צה"ל בפיגוע בעיר דוד, היום הוגש כתב אישום נגד המחבל בן ה-13 ששוחרר למעון שיקומי שאין בו אגף סגור למחבלים מסוכנים והוא יוחזק שם ללא אזיקים | מקומם

זעם בציבור: התנאים המקלים למחבל בן ה-13
זירת הפיגוע בעיר דוד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זעם רב בציבור: לאחר שפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד המחבל בן ה-13, מוחמד עליואת, שפצע קשה קצין צה"ל בפיגוע ירי בעיר דוד. הוא מואשם בין השאר בניסיון רצח מתוך מניע טרור, בית המשפט הורה היום להעביר את הנער המחבל למעון שיקומי נעול בצפון בתנאים משופרים וזאת בהסכמת הפרקליטות.

המשמעות היא שבמעון השיקומי המחבל הקטין לא יוחזק בשום מצב כשהוא אזוק, גם כי אין במעון ההוא אגף סגור, וחמשת בני משפחתו יורשו לבקר אותו בתדירות גבוהה. ההחלטה הזו גוררת ביקורת הן מהמשטרה אבל בעיקר מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף הערב את ביהמ"ש והפרקליטות למרות שהוא המחוקק והוא זה שצריך לשנות את החוק לגבי מחבלים קטינים. "בית המשפט ששחרר את המחבל המתועב שירה ופצע קשה ביהודי בעיר דוד מהכלא למעון שיקומי סגור והפרקליטות עשו טעות חמורה", האשם הערב השר.

לדבריו, "לא ייתכן שמחבל שיצא לרצוח יהודים ותוכניתו הזדונית נכשלה, יקבל שיקום עם טיולים, שיעורי השכלה ועוד שלל דברים. ניתן היה לשלוח אותו למעון סגור עם אגף סגור (גילעם) ככה לא בונים הרתעה, ככה מחלישים את ישראל ופוגעים במשילות שלנו. מחבלים צריכים למות והבוקר הגשנו את הצעת חוק עונש מוות למחבלים כדי להילחם בטרור".

מטעם הפרקליטות נמסר בתגובה: "נבקש להבהיר כי על פי החוק במדינת ישראל לא ניתן להחזיק קטין מתחת לגיל 14 במעצר מאחורי סורג ובריח לאחר הגשת כתב אישום, משכך הביקורת בעניין זה על הפרקליטות מופרכת".

בתוך כך, משפחתו של הקצין מבקשת להתפלל לרפואת נדב חיים בן אירית חיה לרפו"ש.

בן 13 ילד מחבל עיר דוד פיגוע ירי כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד