כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מבצע החיסול בשכם

מדינות העולם מגנות את "מעשי התוקפנות הישראליים"

מדינות האסלאם מגנות את ישראל על המבצע הצבאי אתמול בשכם שבו חוסלו כמה מחבלים ובהם גם אזרחים בלתי מעורבים ונפצעו עוד עשרות במהלך חילופי האש | גם איחוד האמירויות שחתמה על הסכם נורמליזציה עם ישראל פרסמה הודעת גינוי

מדינות העולם מגנות את "מעשי התוקפנות הישראליים"
פעילות צה"ל בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

למרות הסכמי אברהם, איחוד האמירויות מגנה את "פלישת הכוחות הישראליים לעיר שכם, מה שהוביל לעשרות הרוגים ופצועים". בהודעה מטעם משרד החוץ האמירותי נכתב כי האמירויות קוראת לרשויות בישראל "לצמצם את ההסלמה ולא לנקוט צעדים שיגבירו את המתיחות ואת היעדר היציבות באזור".

משרד החוץ האמירתי הדגיש את החשיבות "לתמוך בכל המאמצים האזוריים והבינלאומיים לקידום תהליך שלום במזרח התיכון ולשים סוף לפעולות הלא חוקיות שמאיימות על האפשרות להגיע לפתרון שתי מדינות", לשון ההודעה.

זאת בעקבות הפעילות הצבאית אתמול (רביעי) בשכם שבה נהרגו 11 בני אדם ונפצעו עוד עשרות מהם מחבלים. 

מדינות מוסלמיות נוספות גינו את המבצע. מצרים מגנה את "הפלישה של הכוחות הישראליים לעיר שכם שהובילה לעשרה הרוגים פלסטינים ופציעתם של יותר ממאה אחרים". בהודעה מטעם משרד החוץ המצרי נכתב כי מצרים "מביעה דאגה עמוקה מההסלמה המתמשכת והמסוכנת באדמות הפלסטיניות הכבושות לאחרונה, באופן שמחמיר את המצב כל יום ומכשיל את המאמצים להגיע לרגיעה בין הצדדים".

גם ירדן מגנה את "הפלישות הישראליות לערים הפלסטיניות ואת ההתקפות החוזרות ונשנות עליהן, שהאחרונה שבהן הייתה בעיר שכם". בהודעה מטעם משרד החוץ הירדני הודגש כי יש לפעול לאלתר כדי לעצור את ההסלמה באזור ולהימנע מהידרדרות נוספת, וכן לפעול להשגת רגיעה".

גם סעודיה מגנה בחריפות את "פלישת כוחות הכיבוש הישראלי לעיר שכם". בהודעה מטעם משרד החוץ הסעודי נכתב כי הממלכה מגנה את "ההפרות המסוכנות של החוק הבינלאומי ודורשת מהקהילה הבינלאומית לשאת באחריות לסיים את הכיבוש ולעצור את ההסלמה ומעשי התוקפנות הישראליים ולספק את ההגנה הנדרשת לאזרחים".

גם קטאר מגנה בחריפות את "פלישת כוחות הכיבוש הישראלי לעיר שכם". בהודעה מטעם משרד החוץ הקטארי נכתב כי מדובר ב"המשך הפשעים השיטתיים נגד העם הפלסטיני והפרה בוטה של ההחלטות הבינלאומיות". משרד החוץ מזהיר מפני "פיצוץ המצב באדמות הפלסטיניות בשל ההסלמה הישראלית, אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לפעול באופן מיידי על מנת לעצור את מעשי התוקפנות הישראליים".

שכם חיסול מחבלים הרג מחבלים איחוד האמירויות קטאר גינוי לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד