כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"לא לעשות צעד אחורה"

הרפורמה המשפטית: התאחדות השופטים האירופית בהצהרה

התאחדות השופטים האירופית מזכירה הערב בהצהרה כתובה את עקרונות היסוד של האו"ם על עצמאות הרשות השופטת וזאת על רקע קידום הרפורמה המשפטית בישראל

הרפורמה המשפטית: התאחדות השופטים האירופית בהצהרה
אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

התאחדות השופטים האירופית פרסמה הלילה (חמישי) הצהרה בנוגע להתפתחויות האחרונות לגבי מערכת המשפט הישראלית.

בהצהרה נכתב כי פעולות החקיקה האחרונות בישראל חותרות תחת עצמאות הרשות השופטת - אחת מזרועות השלטון השוות והעצמאיות - לעומת שתי רשויות המדינה האחרות. התאחדות השופטים האירופית מבקשת להזכיר את עקרונות היסוד של האו"ם על עצמאות הרשות השופטת, שם נאמר במפורש:

"עצמאותה של הרשות השופטת תובטח על ידי המדינה ותעוגן בחוקה או בחוק המדינה. חובתם של כל המוסדות הממשלתיים והאחרים לכבד ולשמור על עצמאותה של מערכת המשפט".

עוד נכתב: "הרשות השופטת תכריע בעניינים העומדים בפניה ללא משוא פנים, על בסיס עובדות ועל פי דין, ללא כל הגבלה, השפעות פסולים, תמריצים, לחצים, איומים או הפרעות, ישירות או עקיפות, מכל גורם או מכל סיבה שהיא".

לדברי התאחדות השופטים, "לרשות השופטת תהיה סמכות שיפוט בכל הנושאים בעלי אופי שיפוטי ותהיה לה סמכות בלעדית להחליט האם סוגיה המוגשת להכרעתה נמצאת בסמכותה כהגדרתה בחוק. אנו משוכנעים כי שופטים יכולים למלא כראוי את חובותיהם ולשמור על אמון הציבור רק כאשר עקרונות שלטון החוק מתקיימים במלואם".

"לכן אנו קוראים לרשויות הישראליות לא לעשות צעד אחורה בהבטחות בינלאומיות שכבר הוגדרו לעצמאות של מערכת המשפט, למען אזרחיה ולמען שלטון החוק בעולם". כך במכתב.

הרפורמה המשפטית שופטים האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד