כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"ניסיון לשמש צנזור"

מפרים את החוק? מנהלי 'כאן' מגיבים לשר התקשורת

שר התקשורת שלמה קרעי, פנה במכתב לחברי מועצת התאגיד כשלטענתו הם עוברים על חוק השידור הציבורי באופן סיקור הרפורמה המשפטית | היו"ר ומנכ"ל התאגיד משיבים לשר: "ניסיון של גורם פוליטי לשמש צנזור על גוף תקשורת מקצועי והגון. תאגיד השידור הישראלי יוסיף לפעול באופן הגון, מקצועי ועצמאי"

מפרים את החוק? מנהלי 'כאן' מגיבים לשר התקשורת
שלמה קרעי/אולפן תאגיד כאן צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי שיגר מכתב לחברי מועצת התאגיד 'כאן', בטענה כי תאגיד השידור הציבורי מפר את הוראות חוק השידור הציבורי באופן סיקור הרפורמה המשפטית.

במכתבו ציין השר מספר דוגמאות מתכני התאגיד בנוגע לרפורמה המשפטית, כפי ששודרו לאחרונה, שמהם עולה כי התאגיד רומס ברגל גסה את חובתו החוקית ופוגע קשות באינטרס הציבורי שבשמו הוא מתיימר לשדר.

לאור זאת, דרש השר מחברי מועצת התאגיד למלא את חובתם ולעשות שימוש במשאב הציבורי שהופקד בידיהם באופן שישרת את כלל האוכלוסייה ובאופן שיהיה בו כדי להביא לידי ביטוי את מגוון הדעות בציבור הישראלי.

יו"ר מועצת תאגיד השידור גיל עומר ומנכ"ל תאגיד השידור גולן יוכפז הגיבו במכתב משלהם לשר התקשורת  בו נכתב בין היתר: "קיבלנו בצער את מכתבך, שאין לראות בו אלא ניסיון של גורם פוליטי לשמש צנזור על גוף תקשורת מקצועי והגון. המכתב, כך נדמה, הוא שיאו של הליך מתמשך, מצידך ומצד מי מטעמך, לפגוע בכל דרך בתאגיד השידור הישראלי ובהישגים יוצאי הדופן שאליהם הגיע מאז הקמתו".

"לא לחינם מוגדרים שידורי התאגיד כשידור ציבורי ולא שידור ממשלתי. מיום הקמתו, לא קיבל התאגיד מכתב מעין זה משום שר תקשורת, ללא קשר לשיוכו הפוליטי או המפלגתי, ולא בכדי. תאגיד השידור הישראלי יוסיף לפעול באופן הגון, מקצועי ועצמאי". כך במכתבם של היו"ר והמנכ"ל.

שר התקשורת שלמה קרעי התאגיד תאגיד השידור הישראלי תאגיד השידור כאן גולן יוכפז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד