כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שימרו על הילדים

מידע חשוב להורים כדי שחג הפורים לא יהפוך לעצוב

 חג פורים הוא חג שמח מאוד, צבעוני ומקושט. עם זאת, מדי שנה מגיעים לבתי החולים ילדים ובני נוער שסובלים מפגיעות שונות הקשורות לחג. מומחים מייעצים מאילו מאכלים להיזהר ולהימנע כשמכינים את משלוח המנות ולמה יש לשים לב כשלובשים תחפושות או מתאפרים

מידע חשוב להורים כדי שחג הפורים לא יהפוך לעצוב
מסיבת פורים בת"ת חב"ד בפריז צילום: מרדכי לובעצקי

אין ספק שאחד המראות המשמחים ביותר הוא ילדים מחופשים בחג פורים. חג פורים הוא חג שמח מאוד, צבעוני ומקושט, עם זאת, מדי שנה, מגיעים למרכז שניידר ילדים ובני נוער שסובלים מפגיעות שונות הקשורות לחג. מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית מייעצים מאילו מאכלים להיזהר ולהימנע כשמכינים את משלוח המנות ולמה לשים לב כשלובשים תחפושות או מתאפרים.

משלוחי מנות

ד"ר אושרת וייס סלע, מנהלת קלינאות תקשורת, פרופ׳ אלחנן נחום, מנהל היחידה לטיפול נמרץ, ד"ר פטריק שטפלר, רופא בכיר במכון ריאות, ד"ר משה היין, רופא בכיר ביחידת אף אוזן גרון ויוליאנה אשל, מנהלת השירות לריפוי בעיסוק במרכז שניידר לרפואת ילדים, מזכירים כי מזונות חלקלקים, עגולים, גליליים או דביקים עלולים לחסום את דרכי הנשימה של הילד, ללא אפשרות לחלצם. מזונות קשים עלולים להיות מאתגרים מדי ללעיסה, ולכן ילדים יכולים ללעוס אותם באופן חלקי ולבלוע חתיכות גדולות וקשות מדי שעלולות לחסום את דרכי האויר. לכן יש להימנע מהכנסת צעצועים קטנים, או מתפרקים, משרוקיות, כדורי גומי וכו׳ כדי למנוע בליעה או שאיפה שלהם על ידי הילד.

בנוסף יש להקפיד שמשלוחי המנות לילדים מתחת לגיל 5, לא יכילו דברי מאכל קטנים ופיצוחים כגון: מרשמלו, טופי, מסטיק, סוכריה על מקל, סוכריות גומי, סוכריות עגולות, סוכריות דביקות, פופקורן, שוקולד עם אגוזים, ביסלי, בוטנים, שקדים, בייגלה עיגולים, קשיו וגרעינים.

ד"ר רון ברנט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) במרכז שניידר, מסביר ממה חשוב מאוד להיזהר:

קפצונים

משחק בקפצונים הוא משחק מסוכן מאוד, אשר עלול לגרום לכוויות ולהעמיד בסיכון הן את הילדים המשחקים בו והן את הילדים הנמצאים סביבם. יש להרחיק ילדים ולהימנע ככל האפשר ממשחק בקפצונים מכל סוג. במידה ובכל זאת נוצרה פגיעה מקפצונים, יש לשטוף את המקום במי ברז, לחבוש את האזור הפגוע ולהגיע מהר ככל האפשר למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

תחפושות ואיפור

חשוב מאוד להקפיד על רכישת תחפושות שעברו בדיקה של מכון התקנים וכן לוודא כי התחפושות חסינות מפני אש ואינן מרכיבות נוצות, נייר, קרטון וצמר גפן. חשוב לוודא כי הילדים שומרים על מרחק מאש, במיוחד כאשר חובשים כובעים ופאות. בנוסף, מומלץ להשתמש רק במוצרי איפור המאושרים על ידי משרד הבריאות. במידה וקיים חשד לתגובה עורית כתוצאה משימוש במוצרי האיפור, הטיפול המומלץ הוא לשטוף את האזור במים ולפנות לעזרה רפואית.

בקבוקי ספריי וקצף

בקבוקי תרסיס וקצף מכילים חומרים כימיים, אשר עלולים להיכנס לעיניים ולגרום לפגיעה. לכן ההמלצה היא להימנע משימוש בבקבוקים אלה. אם בכל זאת משתמשים בבקבוקים אלה, חשוב להקפיד שלא להתיז אותם לכיוון העיניים.

במקרה של צריבה בעין כתוצאה ממגע עם החומרים הללו, יש לשטוף את העיניים במי ברז ולפנות לקבלת טיפול רפואי. דפנה זיו -בוסאני, מנהלת היחידה לתזונה ולדיאטה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מסבירה כי חג פורים הוא חג בו ילדים נחשפים לכמויות רבות של ממתקים, לכן עלולים לאכול בעיקר ממתקים ולוותר על אכילת מזון, החשוב וחיוני לגדילה תקינה. מומלץ להסביר לילדים את חשיבות השמירה על מסגרת של תזונה נכונה גם כאשר מקבלים משלוחי מנות ולשים את הגבול במקום המתאים.

מומלץ להגביל את צריכת המזון המתוק או החטיף לאכילה לממתק או חטיף אחד ביום, לאחר ארוחה מזינה. מומלץ לקרוא תויות מזון ולהוציא מהתפריט מזונות שמתחפשים למזונות בריאים כמו חטיפי בריאות או דגני בוקר שמכילים כמות גבוהה של סוכר, שומן. ניתן להיעזר גם בסימון של מדבקות אדום וירוק, שקיימים היום על אריזות המזון.

תחפושות לילדים ספריי קצף סכנות נפצים מסוכנים לפורים בית חולים שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד