כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

יום כיף בחוות הרוח בגלבוע

בסמוך לקיבוץ מעלה גלבוע (שבהר גלבוע, כמובן...) נפתחה לא מזמן "חוות הרוח" – מתחם חדשני ומלא עניין והעשרה, אשר עוסק בתחום של אנרגיות מתחדשות ומספק הסברה והדגמה של טכנולוגיות שונות בתחום. מדובר במתחם בו ניתן ומומלץ בחום להעביר גם ימי גיבוש וכיף, כמו גם פעילויות מיוחדות לאוכלוסיות שונות

יום כיף בחוות הרוח בגלבוע
חוות הרוח צילום: עידן ארד

מה כולל מתחם חוות הרוח בגלבוע? אילו סוגי פעילויות והפעלות ניתן למצוא במקום, ועבור מי ניתן לתאם בו פעילויות וימי כיף וגיבוש שלמים?

מה ניתן למצוא בחוות הרוח בגלבוע?

מיד נגיע לשלל הפעילויות והאפשרויות השונות שניתן למצוא ולתאם מראש בחוות הרוח, אך לפני כן כמה מילים על המתקנים המיוחדים שניתן למצוא בחווה –

מדובר, כאמור, בחווה העוסקת בתחום החשוב כל כך של אנרגיות מתחדשות ותחלופות אנרגטיות לדלקי המאובנים שהורסים במהירות את המערכת האקולוגית. כך, ניתן למצוא במתחם חווה סולארית מתקדמת, טורבינות (שבשבות) לקליטת אנרגיית הרוח ואף מתקן מעניין במיוחד להפקת אנרגיה שאובה - זהו מתקן המורכב משני מאגרי מים הממוקמים בהפרש גובה של כמה מאות מטרים אחד מן השני, ובאמצעות הזרמת המים מהמאגר הגבוה לנמוך מתאפשרת הפקת אנרגיה הידרו אלקטרית בשעות של היום בהן צריכת החשמל במדינה נמצאת בשיאה.

כמובן שבנוסף לכל אלו כוללת חוות הרוח גם מרכז מבקרים בצפון – מרכז מושקע וייחודי בו ניתן לקבל הדרכות ואינפורמציה, לקראת הסיורים המודרכים בחווה ובסביבתה.

יום כיף לחברות, פעילויות לאזרחים וותיקים ולתלמידים ועוד – עבור אילו אוכלוסיות מתאים המקום?

כפי שניתן להבין מהתיאור לעיל, חוות הרוח היא מיזם שהוקם בין השאר במטרה לספק הסברה ולהנגיש את התחום של אנרגיות מתחדשות ואת חשיבותו הרבה לאוכלוסייה הרחבה. לכן, בנוי המקום במיוחד על מנת לארח אוכלוסיות מסוגים שונים באופן מודרך ומקצועי, ולספק להם חוויה מעניינת ובלתי נשכחת.

כמובן שאחד מקהלי היעד העיקריים הוא צוותי עובדים של חברות – זהו המקום המושלם עבור יום כיף לעובדים וימי גיבוש לחברות בצפון, שכן ניתן לקבל הדרכות מלאות על המקום, ארוחת בוקר והפעלות של פעילויות גיבוש מודרכות.

קהל יעד מתבקש נוסף הוא בתי ספר ומוסדות לימודים (מדובר בחווה חינוכית במהותה), כמו גם קבוצות של אזרחים ותיקים – במקום מועברות פעילויות לאזרחים ותיקים אשר תמיד מתעניינים ושמחים ללמוד על הנושא, ולבלות כמה שעות טובות בסביבה פסטוראלית ועוצרת נשימה (מהאזור נשקף נוף מרהיב של עמק המעיינות, הרי גלעד והגליל התחתון). כאמור, מרכז המבקרים של החווה כולל שלל אטרקציות ומוקדי עניין ומהווה את הפתיחה המושלמת ליום ביקור במקום.

 

לסיכום, חוות הרוח בגלבוע היא המקום (והמיקום) המושלם עבור יום כיף לחברות ויום גיבוש לעובדים, פעילויות לאזרחים וותיקים ואף סיורים לבתי ספר ולקבוצות ילדים ובני נוער. בנוסף, מדובר כמובן ביעד מהנה, מעשיר ומתבקש עבור משפחות המגיעות ליום כיף ועניין באזור...

אנרגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד