כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
למרות הביקורת

דרישות המימון של הזוג נתניהו אושרו בוועדת הכספים

חברי ועדת הכספים אישרו את דרישות המימון של רה"מ נתניהו ורעייתו. בין היתר אושר כי המדינה תממן את שני המעונות בהם משתמש נתניהו

דרישות המימון של הזוג נתניהו אושרו בוועדת הכספים
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברי ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרו היום (חמישי) ברוב של תשעה תומכים מול ארבעה מתנגדים את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקצוב שני המעונות בהם הוא משתמש. מדובר במעון החלופי ברחוב עזה בירושלים וביתו הפרטי בקיסריה. עקב שיפוצים, המעון הרשמי בבלפור לא נוסף לבקשה.

עוד אושר לבקשת נתניהו: העלאת הוצאות הביגוד וההופעה ל-80 אלף שקלים. בנוסף, מימון מלא אושר לאשת ראש הממשלה באירועים וכנסים בארץ ובעולם. כמו כן אושר להכפיל את מספר העובדים במעון ראש הממשלה.

חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד זעם על האישור בוועדה וקרע את דף ההצעה. בליאק אמר: "אני מתבייש להיות חלק מהוועדה. בחודשיים האחרונים מאז שהממשלה הזו קמה - החשמל עלה, המים עלו, הריבית עלתה פעמיים, מחירי מוצרי מזון ממשיכים לזנק, מחירי המעונות יעלו במאות שקלים בחודש, ואחרי כל זה - הקואליציה בחרה להביא לוועדת הכספים דיון בדרישות המימון של משפחת נתניהו ואישורו באופן דחוף".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס תקף את האופוזיציה וטען לצביעות תוך שהוא רומז להחלטת ראש הממשלה לשעבר בנט להישאר בביתו ברעננה: "באים היום ומביאים לדיון פתוח עוול שנעשה, שפעם ראשונה בהיסטוריה לא היה לרה"מ מעון בירושלים. זה לא היה מעולם. פתאום זה הפך לשתי מעונות פרטיים, למה? מי דאג לכך בגלל צרכים פרטיים ואף אחד לא תקף אותו? בגלל רעיית ראש ממשלה מסוים לא היה מעון רשמי בירושלים. אז היום אתם הפכתם את רעיית ראש הממשלה לאוביקט פוליטי ותוקפים אותה כל הזמן".

כזכור, אמש כאשר החל הדיון בנושא התפתחו צעקות בוועדה.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, שהגיש בשם נתניהו את המסמך לוועדה, דרש בנוסף כי המדינה תממן את הוצאות ההשתתפות של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו באירועים, כנסים ומשלחות בארץ ובחו"ל גם אם היא אינה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הבקשה, סעיף במימון עבור הוצאות הביגוד לראש הממשלה ולרעייתו יגדל מ-45 אלף שקלים כיום ל-80 אלף שקלים. עוד ביקש כי לראש הממשלה נתניהו תהיה אפשרות לארבע משרות במקום שתי משרות אניש משק במעונותיו. חברי כנסת רבים מהליכוד הגיעו אל ישיבת הועדה למרות שהם אינם חברים בוועדה, זאת לבקשת נתניהו.

במהלך דבריו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מחו חברי האופוזיציה על עצם הבקשה וצעקו לעברו: "זה מה שדחוף עכשיו עם יוקר המחיה?", "היה לזה תקדים בכלל?". ח"כ מיכל שיר (יש עתיד) תקפה ואמרה, "כשזה נוגע לכסף של ביבי הם רצים כמו עכברים, איפה הם היו כשהיה מדובר בכסף של האזרחים?". ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) תקף ואמר: "אתם מושחתים". בעקבות המהומה הוציא יו"ר הוועדה חלק מחברי הכנסת לאחר שלא נענו לקריאתו לחדול עם קריאות הביניים. ח"כ רון כץ (יש עתיד) שהוצא מהוועדה במהלך הדיון, צעק לעבר ח"כ טלי גוטליב: "עבד נרצע".

בהמשך הדיון הודו אנשי לשכת נתניהו כי עד עתה לא היה מקרה שבו המדינה מימנה הוצאות של שני מעונות ראש ממשלה. מנכ"ל המשרד, יוסי שלי, טען כי עלות ההוצאות השוטפות של המעון בבלפור עומדת על 1.6 מיליון שקלים ולדבריו "כעת זה יהיה אף פחות מכך". בתגובה לביקורת מהאופוזיציה, הזדעקה ח"כ טלי גוטליב מהליכוד ואמרה: "ראש הממשלה לא יגור בים, אין היום מעון רשמי. ראש הממשלה שלכם צריך לגור במעון רשמי". חברי האופוזיציה, בליאק וחמאד עמר, השיבו לה: "אבל למה שני בתים?".

בפתח הדיון הסביר מנכ"ל משרד ראה"מ: "הבית בבלפור נהרס, אין בו שום דבר שלם. עברה שנה וחצי מאז שהשלטון התחלף ונדרשות עוד שנתיים לפחות עד לסיום השיפוץ, זה הרבה זמן. לראש הממשלה הוצעו מספר חלופות למגורים והוא בחר, לאחר בחינת הדברים, להתגורר במעונו הפרטי. זה יהיה מעין יצור כלאיים, גם מעונו הפרטי בירושלים שישמש כמעון רשמי וגם ביתו הפרטי, אחרי שנאשר את הבקשה. הכל כפוף לנהלים".

בנימין נתניהו שרה נתניהו המעון בקיסריה וועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד