כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
צעד משמעותי

הרכבת החשמלית מתרחבת לערים נוספות: אלו הנוסעים שייהנו

צעד משמעותי בפרויקט החישמול – רכבת ישראל הסיעה רכבת חשמלית ארוכה עם קיבולת מוגדלת המורכבת משני קרונועים שחוברו זה לזה, לקראת שילובה בקו הפרברי בין אשקלון לבנימינה הצפוי בהמשך השנה

הרכבת החשמלית מתרחבת לערים נוספות: אלו הנוסעים שייהנו
הרכבת החשמלית צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

ביום שלישי האחרון ביצעו משרד התחבורה ורכבת ישראל צעד נוסף בתהליך שילובן ההדרגתי של הרכבות החשמליות החדשות מסוג DDEMU – Double deck Electric multiple unit, כמרכיב מרכזי בצי הרכבות והכנסתם לשירות בקווי הנוסעים שעוברים כיום הסבה לחשמל. 

כחלק מתהליך הקליטה והשילוב בצי, התבצעה נסיעת ניסוי של רכבת ארוכה המורכבת משני קרונועים שחוברו זה לזה, שאורכה כ-240 מטרים, והיא יכולה להכיל מעל ל-1,000 נוסעים בישיבה. 

תהליך הניסוי/ CLOUDVIEW שבתאי טל

בשנתיים האחרונות מופעלת בהצלחה רכבת זו בתצורה של סט בודד עם שישה קרונות, בעיקר בקו לירושלים, וכעת פועלת הרכבת לשלב את הקרונועים החשמליים גם בקווים אחרים. 

נסיעת הניסוי הינה חלק מהתהליך שילוב הרכבות החשמליות החדשות בקו הפרברי בין בנימינה לאשקלון, אשר מופעל באופן הדרגתי באמצעות הרכבות החשמליות. זהו שלב נוסף ומשמעותי בתהליך החלפת צי הרכבות המיושן המונע בדיזל, לרכבות חשמליות חדישות וירוקות, אשר ישפרו את השירות לנוסעים ויצמצמו זיהום האוויר ועלויות התחזוקה. 

הרכבות מגיעות בתצורה של שישיית קרונות או רביעיית קרונות, כאשר ניתן לשלב בין התצורות השונות במגוון אופנים. 

לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר מאפשרות שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת. 

 

קו רכבת חשמלי רכבת חשמלית נוסעים רכבת ישראל תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד