כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סיימתם תואר? איך ניגשים להליך חיפוש עבודה?

בכדי להתקבל למקום עבודה, יש  לשלוח תחילה קורות חיים – כאשר, המטרה היא שקורות החיים ימשכו את תשומת ליבם של המגייסים  ובהתבסס עליהם הם יזמינו אתכם לריאיון עבודה

סיימתם תואר? איך ניגשים להליך חיפוש עבודה?
לימודי תקשורת צילום: pexels

אז בשעה טובה, הסתיימו 3 השנים שלכם באקדמיה והצלחתם לעמוד בכל המחויבויות ולסיים את התואר: בין אם סיימתם לימודי תקשורת, הוראה או כל תחום אחר.
עכשיו, יכולות לעלות שאלות כמו: מה עושים עכשיו? או איך לפעול בצורה נכונה, בדרך למציאת עבודה מתאימה?
אז בכדי להקל עליכם ולו במקצת עם הצעדים הבאים, להלן מספר פעולות שכדאי לנקוט בהן בדרך להשגת המטרה:

להבין איזו עבודה אתם מחפשים
בשלב הראשון חשוב שתגדירו לעצמכם את סוג העבודה אותה אתם מחפשים – לפחות בראשי פרקים. חלק מהתארים האקדמיים  מובילים לתחום עיסוק ספציפי – אם לדוגמא, אתם בוגרי מסלול לימודי הוראה והתמקדתם בהוראת הגיל הרך, תוכלו להתמקד בחיפוש עבודה כגננות בגני ילדים.
לעומת זאת, אם סיימתם תואר ראשון בתחום כללי יותר, יכול להיות שתהיה לכם האפשרות להשתלב  במגוון מקומות עבודה ובמשרות מסוגים שונים.

ההמלצה היא  לערוך רשימה של כל המשרות הרלוונטיות ולהבין אלו מהן יכולות להיות רלוונטיות בעבורכם. בשלב הבא, תוכלו  לפעול על מנת להשתלב באחד מאותם המקצועות שהגדרתם – כמובן, שאם אתם מוכנים לגלות גמישות בהליך החיפוש, כדאי שתגדירו גם את הפרמטרים לגביהם אתם מוכנים להתפשר.

להשקיע בכתיבת ועריכת קורות החיים
בכדי להתקבל למקום עבודה, יש  לשלוח תחילה קורות חיים – כאשר, המטרה היא שקורות החיים ימשכו את תשומת ליבם של המגייסים  ובהתבסס עליהם הם יזמינו אתכם לריאיון עבודה.
בכדי להעלות את הסיכויים שלכם להתקבל למקום עבודה, ההמלצה היא להשקיע ככל הניתן בכתיבה ועריכה של קורות חיים.
אם אתם מתלבטים בין סוגי משרות שונים, ההמלצה היא להטמיע שינויים בקורות החיים לפני השליחה – בהתאם לסוג המשרה המבוקש.

להתחיל לשלוח קורות חיים 
בעידן האינטרנט תוכלו למצוא מגוון  פלטפורמות אשר ייעודן הוא לאפשר לכם לאתר  מודעות רלוונטיות לגבי משרות. בין היתר: אתרים ייעודיים לחיפוש עבודה, קבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות  ועוד..
ההמלצה היא להשתמש בכמה שיותר פלטפורמות כיוון שככל   שתיכנסו ליותר פלטפורמות רלוונטיות, תעלו את הסיכויים שלכם למצוא משרות שיוכלו לספק מענה   על הדרישות שהגדרתם טרם לכן.
אפשרות נוספת היא כמובן להיכנס לאתרים הרשמיים של החברות בהן אתם מעוניינים לעבוד  ופשוט להציע את עצמכם באמצעות שליחת קורות חיים ומכתב מקדים – במכתב תוכלו לפרט  מדוע אתם רוצים להשתלב באותו מקום עבודה ולמה אתם חושבים שאתם מתאימים לאותה המשרה.
מעבר לכך, מומלץ לשתף  חברים ומכרים שאתם מחפשים עבודה – כך שאם הם ישמעו על משהו הם יוכלו להפנות אתכם.

להגיע מוכנים לראיון עבודה

כאשר תגיעו לשלב בו תזומנו לראיונות עבודה השתדלו להגיע אליהם מוכנים.
מומלץ לערוך  היכרות מוקדמת אם אותה החברה אליה אתם מוזמנים לריאיון עבודה וחשוב גם  להשקיע בעצמכם, בנראות שלכם ובאסתטיקה שגם להן תהיה השפעה על  סיכויי הקבלה שלכם למקום העבודה.
כמובן, שחשוב מאד להקפיד להגיע בזמן לראיון העבודה וכן  ליישם טיפים שונים שיאפשרו לכם להיות מוכנים לשאלות שעשויות  לעלות במסגרת הריאיון.

לסיכום, אין כל ספק שסיום תואר ראשון, יפתח בעבורכם צוהר להשתלבות   במגוון משרות  ומקומות  עבודה שיוכלו לספק  מענה לדרישות והצרכים שלכם ויחד עם זאת חשוב לפעול בצורה נכונה בכדי למצוא מקום עבודה מתאים.

חיפוש עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד