כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
משכה את העתירה

חברת נשר הודתה על ההפרות ותשלם מיליוני שקלים

חברת נשר הודתה בביהמ"ש המחוזי בירושלים בכל ההפרות שבגינן הטיל עליה המשרד להגנת הסביבה עיצום כספי בסך כ-6 מיליון שקלים | בהמלצת השופט משכה חברת נשר את העתירה | המשרד ימשיך לוודא כי כלל החברות בתעשייה עומדות בהיתרי הפליטה ויאכוף לפי הצורך

חברת נשר הודתה על ההפרות ותשלם מיליוני שקלים
פליטת זיהום אוויר. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בדיון היום (חמישי) בביהמ"ש המחוזי בירושלים הודתה חברת נשר – מפעלי מלט ישראליים בכל ההפרות שבגינן הטיל עליה המשרד להגנת הסביבה עיצום כספי בסך כ-6 מיליון שקלים.

בחודש אוגוסט 2022 הטיל המשרד להגנת הסביבה עיצום כספי בסך 6 מיליון ₪ על חברת נשר – מפעלי מלט ישראליים מרמלה, בגין חריגות מערכי הפליטה וזיהום אוויר. החברה עתרה כנגד המשרד.

פעולות המשרד בנושא האכיפה והטלת העיצום קיבלו היום חיזוק משפטי. בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים – לפני השופט אלי אברבנל – בעתירה שהגיש מפעל נשר כנגד העיצום הכספי שהטיל המשרד, הודה המפעל בהפרות ומשך את העתירה בהמלצת השופט. העיצום שולם במלואו.

הרחבה:

המשרד להגנת הסביבה הטיל את העיצום הכספי לאחר שבדיגומי פתע שקיים בארובות המפעל נמצאו חריגות מהערך הקבוע של מזהם חלקיקים בהיתר הפליטה. נוסף על כך, במהלך שנת 2019 נתגלו בכמה מקרים חריגות מהערך הקבוע למזהמי כספית ותרכובותיה במערכות הניטור הרציף של המפעל המופעלות לדרישת המשרד. לנוכח זאת, פתח מחוז המרכז של המשרד להגנת הסביבה בהליך אכיפה לחברה וקיים שימוע למנהליה.

חלקיקים יכולים להיות חומרים נוזלים או מוצקים המרחפים באוויר, ולהם מקורות טבעיים או מלאכותיים מעשה יד אדם כמו מפעלי תעשייה. ההשפעה על הבריאות של חשיפה לחלקיקים קשורה ישירות למקור החלקיקים, לגודלם ולהרכבם הכימי. כספית היא מתכת כבדה ורעילה, בעלת יכולת העברה למרחקים ארוכים ויציבות סביבתית המאפשרת לה שרידות גבוהה. כספית עלולה להצטבר במערכות אקולוגיות, והיא בעלת השפעות של ממש על האדם והסביבה.

המשרד להגנת הסביבה מציב בהיתרי הפליטה גבולות ברורים וערכי סף לפליטות, לצד דרישות מחמירות למניעת זיהום אוויר ולמניעת פגיעה בתושבים הסמוכים. מאחר שחברת נשר מפעלי מלט ישראליים הפרה את היתר הפליטה, הטיל המשרד על המפעל עיצום כספי בסך 5,991,680 מיליון ₪.

 

חברת נשר קנס כספי בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד