י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מעורר סערה

ראש הממשלה לשעבר קורא לסרב פקודה? "חובתו של חייל לא לבצע"

ראש הממשלה העשירי של מדינת ישראל אהוד ברק, מי שכיהן גם כשר הביטחון וכרמטכ"ל קורא בוועידת 'הארץ': שיש פקודות שמתנוסס מעליהן דגל שחור, זו לא זכותו של החייל לא לבצע, זו חובתו. אין לנו חוזה עם שום דיקטטור" | בנוסף, הוא קורא שלא להידבר עם הקואליציה בשו"א

ראש הממשלה לשעבר קורא לסרב פקודה? "חובתו של חייל לא לבצע"
ראה"מ לשעבר אהוד ברק בוועידת הארץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אמירה מקוממת ומסוכנת נשמעה היום (חמישי) מפיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק במהלך דבריו בוועידת עיתון 'הארץ' על רקע קידום הרפורמה המשפטית. "כאשר יש משטר שהוא בלתי לגיטימי בעליל, כמו שחיילים לומדים בקורס קצינים שיש פקודות שמתנוסס מעליהן דגל שחור, זו לא זכותו של החייל לא לבצע, זו חובתו… אין לנו חוזה עם שום דיקטטור. במבחן ההיסטוריה נרשמים לדראון אלה שצייתו". כך ולא אחר מאשר ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר.

עוד הוסיף ואמר: "אין מה לדון עם החבורה הזו על פי התנהגותם. ירקו על נשיא המדינה. כוונתם בהידברות היא לעמעם בעיני בית המשפט כאשר יבוא לדון את הבהירות של הניסיון לסכל הדמוקרטיה. זה כדי לטשטש את המחאה ולהאשים את היריבים הפוליטיים".

ברק בוועידת 'הארץ' | צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

הוא הגדיל להזהיר מפני הרפורמה ואמר לאנשי השמאל שנכחו במקום: "זהו המשבר הכי חמור שהיה במדינת ישראל מאז 48, ישראל משנה את פניה פשוטו כמשמעו, זו התנקשות במגילת העצמאות".

"אם הם לא יעצרו, אנחנו בתוך 6 שבועות נהיה בדיקטטורה והציבור יצטרך לעשות את מה שלא עושים הנציגים שלו בכנסת", הוסיף ראש הממשלה העשירי של ישראל ואמר כי "הניסיון היסטורי הראה שכאשר 3.5 אחוז מהאוכלוסייה מתמיד באופן עיקש בהפגנות ומחאה בכל האמצעים שלרשותו, הממשלה או מתקפלת או נופלת, אני לא יודע איזה נזקים יגרמו לאורך הדרך אבל אני בטוח שננצח כי אנחנו בצד הנכון של ההיסטוריה ואנחנו לא מפחדים משום דבר ולא מאף אחד".

ברק בראיון לאורי משגב בוועידת 'הארץ' | צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

דבריו של ראש הממשלה המעוטר ביותר בתולדות צה"ל מקוממות ומעוררות סערה ברשתות חברתיות שרבים מהגולשים קוראים להעמיד לדין את ברק בגין דבריו החמורים שעשויים להשפיע את חיילי צה"ל.

 

ועידת הארץ אהוד ברק סירוב פקודה הרפורמה המשפטית חיילי צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד