י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ניצל בטבח הנוראי

הגבאי של עולי מרוקו בכפר הלך לעולמו

מכפר חב"ד מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב אשר קדוש ע"ה, גבאי בית הכנסת לעולי מרוקו בכפר חב"ד, ואיש חינוך מסור ששימש במשך שנים כמורה בתלמוד תורה בכפר חב"ד

הגבאי של עולי מרוקו בכפר הלך לעולמו
הרב אשר קדוש ז"ל צילום: באדיבות עדכוני חב"ד

ברוך דיין האמת: מכפר חב"ד מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב אשר קדוש ז"ל, גבאי בית הכנסת לעולי מרוקו בכפר חב"ד, ואיש חינוך מסור ששימש במשך שנים כמורה בתלמוד תורה בכפר חב"ד.

ר' אשר עלה ארצה לבדו בגיל צעיר מקזבלנקה שבמרוקו, ולאחר שהגיע למעון עולים 'עליית הנוער' בירושלים נסע ללמוד בבית הספר החקלאי של בית הספר למלאכה בכפר חב"ד יחד עם עולים נוספים.

בשירותו בצה"ל התנדב בחיל השריון, ולחם במלחמת ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים תחת פיקודו של אריק שרון, מפקד האוגדה. בהפוגות שבין הקרבות היה מניח תפילין עם החיילים שלחמו לצידו.

לאחר נישואיו שימש במשך שנים כמורה בתלמוד תורה כפר חב"ד. מידי שנה היה לוקח את תלמידיו למקום הפיגוע ומשחזר לפניהם את המאורעות.

בשנת תשט"ז היה מבין הניצולים באירוע הטבח הנוראי שאירע בבית הספר למלאכה בכפר חב"ד.

בשעת הפיגוע עמד ר' אשר והתפלל "שמונה עשרה" בצמוד לכותל המזרח ובליטה קטנה בקיר מנעה מהכדורים לפגוע בו. המדריך שמחה זילברשטרום עמד סמוך אליו, נפגע מהירי והתמוטט עליו. רגעים אחר כך חיפש בעלטה את אחיו מאיר, ואז שם לב ששמיעתו נפגעה משריקות הכדורים.

בגלל היותו התלמיד הבוגר בקבוצה, ביקש ממנו הרב ישעיה גופין, מנהל בית הספר לנגרות, להוציא את התלמידים הבריאים דרך החלון ולהסתתר בחדרו בפנימיה. יחד איתו סחב גם שני פצועים אנוש, אברהם אלברט אדרי ומשה פרץ שמאוחר יותר נפטרו מפצעיהם. כשנכנסו לחדר חסמו את הכניסה במיטות וארונות מפחד המחבלים, וניסו להשתיק את הפצועים שגנחו מכאבים. גם כשהגיעו כוחות הביטחון פחדו לצאת, ורק כששמעו את אחד התלמידים קורא בשמם פינו את הכניסה.

כמידי שנה היה לוקח את תלמידיו למקום הפיגוע ומשחזר לפניהם את המאורעות.

בשנת תש"מ עבר אצל הרבי מחב"ד זצ"ל בחלוקת כוס של ברכה וקיבל בקבוק 'משקה' לזכות קהילת בית הכנסת.

מסע הלוויתו  מחר יום שישי בשעה 11:00 בבוקר מבית הכנסת בית מנחם בכפר חב"ד לעבר בית החיים באחיעזר, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

כפר חב''ד עדת מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד