י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"כל אחד עושה מה שמתאים לו"

מנכ"ל המשרד הממשלתי שקל להפגין נגד הרפורמה

מנכ"ל משרד החוץ היוצא מספר בראיון כי שקל לחתום על עצומה כדי להפגין נגד הרפורמה המשפטית אבל לבסוף נמנע מכך והסביר כי לו מתאים לאופיו

מנכ"ל המשרד הממשלתי שקל להפגין נגד הרפורמה
אלון אושפיז צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מנכ"ל משרד החוץ היוצא, אלון אושפיז העניק ראיון לגילי כהן ב'כאן 11' וחשף כי חשב לחתום על עצומה ולהפגין בשל השינויים במערכת המשפט אבל הסביר כי "אין הבדל בין מכתב להפגנה בעיניי. כל אחד עושה את מה שמתאים לו לאופי", אמר אושפיז. בנוגע לשינויים במערכת המשפט אמר כי למדינת ישראל יש אינטרס במערכת משפט חזקה ועצמאית. "זה כמעט 'אס' שאנחנו שמים על השולחן בשביל להגן על חיילי צה"ל", הוסיף.

הוא הציע להקשיב לביקורת שנשמעת מצד הממשל האמריקני ואמר כי "הקשר עם האמריקאים הוא לא רק אסטרטגי אלא מבוסס על ערכים". אושפיז הגדיר את אמירתו של שר התפוצות עמיחי שיקלי "מיינד יור און ביזנס" בראיון לרשת ב' כבעייתית וכטעות, ואמר: "לא צריך להגיד לאמריקאים אל תדחפו את האף שלכם"

בנוגע להתמודדות בסוגיה האיראנית, מנכ"ל משרד החוץ, שהיה אחד ממובילי הקשר מול הממשלים האמריקנים השונים בנושא אמר כי הוא חושב שהיה נכון לפרוש מהסכם הגרעין - דעה שאגב מנוגדת למרבית מיוצאי מערכת הביטחון, שסבורים כי הייתה זו טעות (וכך גם הלחץ הישראלי על טראמפ כדי שהפרישה תקרה).

הוא אמר בריאיון כי "השאיפה האיראנית לנשק גרעיני היא ארוכת טווח, שהסכם כזה או אחר לא ישנו, ופרישה מהסכם כזה לא תשנה". לדבריו, נדרש איום אמיתי ואמין בשימוש בכוח צבאי בהתמודדות מול הפעילות האיראנית - בנוגע למלחמה באוקראינה, הודה מנכ"ל משרד החוץ כי ישראל עשתה טעות במדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה. 'ישראל הייתה יכולה להיות יותר נדיבה', אמר. הוא הוסיף כי ישראל לקחה בחשבון אינטרסים כמו הפעילות הישראלית בסוריה והקהילה היהודית הגדולה ברוסיה בניסוח המדיניות הישראלית בסוגיה.

אלון אושפיז הרפורמה המשפטית משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד