כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כמה מקבלים החרדים

ונהפוכו • סקר חדש: לו הבחירות היו היום, גוש נתניהו היה מפסיד

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הבוקר על רקע הרפורמה המשפטית שקורעת את העם לשניים מעריך כי לו הבחירות היו נערכות היום הפוליטיקה הייתה חווה שוב מהפך ונתניהו והחרדים היו שבים לאופוזיציה ויאיר לפיד היה אולי שב לכס ראש הממשלה | המפתיעים: בני גנץ ו'מרצ'

ונהפוכו • סקר חדש: לו הבחירות היו היום, גוש נתניהו היה מפסיד
נתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחודשיים אחרי הקמת ממשלת נתניהו השישית ועל רקע הרפורמה המשפטית שקורעת את העם לשניים, סקר מנדטים חדש שמתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון 'מעריב-סופשבוע' מעריך כי לו הבחירות היו נערכות היום - גוש נתניהו היה מאבד 9 מנדטים מה שהיה מחזיר אולי את יאיר לפיד לשוב לכס ראש הממשלה כשמפלגת 'מרצ' חוזרת לכנסת ואילו רע"מ נפלטת החוצה.

לפי הסקר מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד היתה משיגה 27 מושבים בכנסת לעומת 24 כיום, לעומת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו שהיתה מתרסקת מ-32 כיום ל-26 לפי הסקר של מכון 'פאנלס פוליטיקס' בהנהלת ד"ר מנחם לזר.

בני גנץ ויאיר לפיד השבוע במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ, גדעון סער וגדי אייזנקוט היה מזנק מ-12 מושבים כיום ל-19 מושבים אילו הבחירות היו מתקיימות היום. 

לפי הסקר הגוש החרדי לא מאבד הרבה מכוחו, כך שרק ש"ס מאבדת מנדט אחד ויורדת ל-10 מושבים, לעומת 'יהדות התורה' ששומרת כל כוחה עם 7 מושבים. נתון דומה היתה משיגה מפלגת 'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר שהיתה מסיימת עם 7 מושבים.

מפלגת 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן יורדת בסקר מ-6 כיום ל-5 - לו הבחירות היו נערכות היום. מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' היתה משיגה 5 מושבים, מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי מתחזקת בסקר מ-4 כיום ל-5 לפי הסקר. מפלגות חד"ש תע"ל של איימן עודה היתה שומרת על כוחה עם 5 מושבים.

חלק מח"כי ש"ס | צילום: קובי הר צבי.

סקר 'מעריב' מחזיר את מפלגת 'מרצ' לכנסת עם 4 מושבים על גבול אחוז החסימה ואילו רע"מ של מנסור עבאס לא היתה עוברת את אחוז החסימה ומשיגה רק 2.6%. גם בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה ו'נעם' בראשות אבי מעוז מחוץ לכנסת.

לפי החלוקה לגושים: גוש האופוזיציה משיג 65 כולל המפלגות הערבית חד"ש תע"ל כשרע"מ לא עוברת, לעומת גוש נתניהו והחרדים שיורד ל-55 מנדטים בלבד ללא רוב בכנסת.

עם זאת יצוין כי לולי היו בחירות וזו היתה תוצאתן, גוש לפיד-גנץ היה משיג ממשלת מיעוט שכוללת רק 60 מנדטים והיה מסוגל להשביע ממשלה באמצעות הישענות על חמשת המנדטים של מפלגת חד"ש תע"ל הקיצונית והאנטי ישראלית לעומת רע"מ של מנסור עבאס שכבר הוכשר בממשלת בנט-לפיד, אך לדאבונם אינו עובר לפי הסקר את אחוז החסימה.

סקר מנדטים סקר מעריב נתניהו והחרדים יאיר לפיד בחירות לכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד