כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"המחוקק מתייחס בסלחנות"

זו הסיבה שהמחבל בן ה-13 שוחרר למעון שיקומי

המחבל בן ה-13 מהפיגוע בעיר דוד ישוחרר למעון שיקומי. כך קבע בית המשפט וקומם בהחלטתו רבים בציבור • נצ"מ בדימוס ד"ר סוזי בן ברוך, קצינת הנוער הארצית לשעבר, מסבירה את הסיבות 

זו הסיבה שהמחבל בן ה-13 שוחרר למעון שיקומי
מחבל קטין. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שני מעשי טרור לאומני התקיימו האחד רצח בעיר דוד השנייה תקיפה קשה של הקצין הישראלי. מי שביצעו את המעשים הם שני ילדים שמעורבים בטרור והם מתחת לגיל 13. סביב הסוגיה והמעשים שוחחו רוני בר און ואריה אלדד ברדיו 103FM עם נצ"מ בדימוס ד"ר סוזי בן ברוך ששפכה אור על הסוגיה המשפטית.

"בוא נעשה סדר - קטין בישראל זה מי שטרם מלאו לו 18 שנה. ברצף הזה, קטין בישראל מגיל לידתו עד גיל 12 לא נושא באחריות פלילית. זאת אומרת, הוא לא מסוגל לנבא את התוצאה של המעשה שהוא עושה", אמרה ד"ר בן ברוך.

"מגיל 12 עד 14 עדיין המחוקק מתייחס בסלחנות לגביי קטינים שמעורבים בכל עבירה, גם בעבירה מסוג רצח. מגיל 12 עד 14 הוא אכן קרוב מאוד לגיל האחריות הפלילית, אבל רחוק מאוד מגיל סוף הקטינות. לכן, היחס אליו הוא אחר. בגיל זה מותר לעצור אותם על כל עבירה - 12 שעות ראשונות, ואז עוד 12 שעות בנסיבות מאוד מחמירות. בשני המקרים הקטינים לא יכולים לשבת בכלא. בכלא הישראלי יושבים מגיל 14, אבל מאחר ויש כאן עבירת טרור יש כאן סייג מסוים שבית המשפט יכול לאשר אותה. מה שיקרה הוא שהם יישבו בתוך מעון חסות נוער נעול, וזה כמו בית כלא", הסבירה.

"סעיף 12 בחוק הנוער מציין ואומר שילדים מתחת לגיל 13 לא יוגש נגדם כתב אישום אלא אם המשטרה והפרקליטות יועצו עם קצינת מבחן לנוער. הם שניהם בני 13 וקצת, אם לא מתחת ל־13. לכן, עד גיל 14 קצינת מבחן לנוער צריכה לבקר אותם ולהגיש דו"ח סוציאלי. לדעתי היא תמליץ למקסם את הענישה. כאשר הענישה לגבי קטינים מתחלקת בין ענישה לבין טיפול", תיארה ד"ר בן ברוך.

לסיום הציגה פן נוסף של הדברים, ואמרה: "עכשיו תראו, מדובר בקטינים בגיל ההתבגרות שכל הסביבה שלהם מאדירה טרור ומאדירה רצח של יהודים, בטח ובטח חיילים או שוטרים. הנער מחפש את זהותו ואם הזהות שלו הולכת לכיוון הזה אז זה מודל החיקוי שלו".

ילד מחבל מחבלים ילדים מעצר קטין רדיו 103 FM ילד בן 13 מחבל קטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד