כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מאות אלפי קרבנות

יום השנה לפלישה הרוסית; זלנסקי בטוח בניצחון

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הביע אמון בניצחונה של ארצו על הכוחות הרוסיים הפולשים, על רקע החשש להתגברות ההתקפות מצד הרוסים ביום השנה הראשון למלחמה החל היום ה-24 בפברואר

יום השנה לפלישה הרוסית; זלנסקי בטוח בניצחון
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אוקראינה 'תנצח', אומר זלנסקי על רקע יום השנה לפלישה הרוסית לאוקראינה. בציון יום השנה הראשון למלחמה ב-24 בפברואר 2022, ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה אמר שרוסיה מתכננת מתקפת טילים לציון היום.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הביע ביום חמישי האחרון, אמון בניצחונה של ארצו על הכוחות הרוסיים הפולשים עם חשש להתגברות התקפות ביום השנה הראשון למלחמה. המלחמה שנמשכת שנה, הביאה את מנהיגי המערב להגביר את תמיכתם בקייב, וביום חמישי האחרון דנו מדינות המערב בהטלת סנקציות חדשות על רוסיה בזמן שהעצרת הכללית של האו"ם התכוננה להצביע על הצעה הקוראת לשלום "בר קיימא".

"לא נשברנו, התגברנו על נסיונות רבים וננצח. אנחנו נטיל את האחריות על כל אלה שהביאו את הרוע הזה, את המלחמה הזאת לארצנו", פרסם זלנסקי ברשתות החברתיות.

הבירה קייב סבלה בפברואר האחרון מתקפות בלתי פוסקות על תשתיות אנרגיה מאז, נותרו התושבים כועסים מאד על רוסיה: "זאת הייתה השנה הכי קשה בחיי ושל כל האוקראינים", אמרה דיאנה שסטקובה, בת 23, שעובדת בהוצאת ספרים שבעלה נמצאנבשנה האחרונה בצבא.

"אני בטוחה שננצח, אבל אנחנו לא יודעים כמה זמן נצטרך לחכות וכמה קורבנות עוד צפויים להיות". בעיר לבוב שבמערב המדינה, אמן שוויצרי הקרין תמונות לכבוד אוקראינה על מבני ציבור ביום רביעי בלילה, וכיסה אותם ביוני שלום כחולות וצהובות.

לקראת יום השנה הראשון למלחמה ב-24 בפברואר, ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה אמר שרוסיה מתכננת מתקפת טילים לציון היום. רוסיה כזכור פתחה בפלישה רחבת היקף לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022. המלחמה שנמשכת שנה הרסה חלקים של אוקראינה, הפכה את רוסיה לשנואה במערב ולפי מקורות מערביים, גרמה ל-150,000 נפגעים מכל צד.

זלנסקי אמר אתמול כי תקיפה רוסית באזור דרום חרסון פגעה בצינור שמביא חימום לשש מאות בתים. הוא אמר ש-40,000 אנשים עלולים לסבול מקור. זלנסקי אמר כי "עבודת התיקון תימשך ללא הפסקה עד שתחזור אספקת החימום".

עד כה, אוקראינה הודיעה על יותר מ-71,000 פשעי מלחמה שבוצעו מצד הרוסים מאז 24 בפברואר 2022, לדברי הפרקליטות באוקראינה. בסך הכל 296 אנשים הואשמו עד כה בפשעי מלחמה, כאשר 99 תיקים מטופלים כעת על ידי בתי המשפט באוקראינה, טרם הוצאו צווי מעצר על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, שהחל לחקור פשעי מלחמה אפשריים, פשעים נגד האנושות ורצח עם באוקראינה לפני שנה.

מלחמת אוקראינה רוסיה יום השנה הראשון יום השנה ולדימיר זלנסקי ניצחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד