כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הרמדאן בפתח

צבי יחזקאלי: "השטח מבעבע, השטח באינתיפאדה"

הכתב והפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי מתייחס לעליית המדרגה שעלולה להוביל להסלמה ואומר ש"חמאס יקבע אם נהיה במבצע, הרמדאן הוא רק טריגר"

צבי יחזקאלי: "השטח מבעבע, השטח באינתיפאדה"
צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כוחות צה"ל נכנסו השבוע לעיר העתיקה בשכם שם כיתרו בית עם מבוקשים, ובתום חילופי אש - 10 פלסטינים נהרגו, רובם מחבלים מארגון 'גוב האריות', ועשרות נפצעו. כתוצאה מכך, חמאס שיגר כ־6 רקטות לעבר ישראל. הכתב והפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי מ'חדשות 13' עדכן ברדיו 103FM בפרטים והביע את דעתו על עליית המדרגה שעלולה להוביל להסלמה בחודש הרמדאן שבפתח.

"תמיד חוששים במערכת הביטחון, כל פעם שתסתכל על לוח שנה תראה שכל החגים הפכו להיות אירועים ביטחוניים", טען יחזקאלי. "הרמדאן בכל העולם הוא לא קשור בכלל לג'יהאד חוץ במקומות מסויימים בדעא"ש. רק פה החמאס הפך את זה לחודש של ג'יהאד, בגלל זה תמיד חוששים. השטח מבעבע, השטח באינתיפאדה. המערב רואה את רווחי השקט ואומר 'שקט' עד שמגיע הפיגוע הבא".

עוד הדגיש כי "הלהבות גבוהות, הרשות הפלסטינית לא מתפקדת, יש לך גוב האריות, טרוריסטים ברשות, השטח מוצף בנשק ואתה מחפש שקט. אתה לא יכול להתעלם ויום אחד להגיד 'זה מתפוצץ בפנים', הרמדאן הוא רק טריגר. חמאס יראה טילים שלשום בלילה, הוא קבע נוסחה שכל מה שתעשה ביהודה ושומרון תחטוף מעזה. חמאס יקבע אם אנחנו במבצע, זה כל העניין. אני רואה את הלהבות, את התכנים, את אוזלת ידה של הרשות הפלסטינית. אני רואה את השפה, את הכיוון".

לדבריו, "לישראל אין מענה כרגע בין אם טקטי ואסטרטגי לגל הטרור שיבוא. ההערכה שלי הוא יבוא דרך אזרחי מזרח ירושלים שמשתמשים בתעודות זהות כחולות ולוחיות זיהוי צהובות מאחר שההסתה של חמאס בסוף נופלת על אחת מהאוזניים של הילדים הצעירים שיוצאים לעשות מעשה. אנחנו בג'יהאד מתמשך שהרמדאן רק ילווה אותו".

לאור אמירותיו תהה משעל מה ישראל צריכה לעשון בנידון, ויחזקאלי השיב: "כמו שתמיד אני אומר, זה פשוט להבין את הכלל הראשון בכל קרב - אם ישראל תבין מה מפעילים נגדה היא תצא אולי לפעולה. אנחנו חברה שיש להם שבועיים שקט וכבר שכחו את הפיגוע הקודם. תבין מה הולך מולך, אתה תדע מה לעשות. כשאתה לא מבין אתה חושב שהמציאות אחרת. ברגע שישראל תבין שעזה מרתיעה אותנו, שיש דרשות בהר הבית, לך תעצור את זה. אנחנו לא עושים מהלכי שורש אלא רק הדבקת פלסטרים וכיבוי שריפות. החוכמה היא לרכז את כל זרועות הביטחון שיבינו שאנחנו במלחמה".

צביקה יחזקאלי צבי יחזקאלי חודש הרמאדן אינתיפאדה שלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד