י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ביתר עילית מציגה: 100 כיתות לימוד חדשות

23,000 תלמידים במערכת החינוך בעיר • 2,000 עולים לכיתה א' • כ-100 כיתות בי"ס, גנים ומעונות חדשים הוקמו

רובינשטיין בסיור פתע במבנים
רובינשטיין בסיור פתע במבנים

יותר מ-23,000 תלמידים תושבי ביתר עילית יצעדו בשנת הלימודים הקרובה למוסדות החינוך ברחבי העיר, מתוכם – כ-2,000 ילדים שעולים לכיתה א', וצועדים לראשונה בחייהם עם ילקוט על גבם, לצד יותר מ-20 ישיבות, 700 בנות הלומדות ב-12 סמינרים שונים, ובשורה מיוחדת לחינוך המיוחד - גן ייחודי ללקויי שמיעה ומרכז טיפולי ללקויי ראיה.

מדובר במספר כמעט חסר תקדים באופן יחסי לגודלה של העיר, ואם מצרפים לחישוב הזה גם ילדים בני שנה עד שלוש – שאינם נכללים כיום בחישובי מערכת החינוך, הרי שהמספר מטפס עוד, ומביא את מספר הילדים בעיר למעל-60% מכלל תושבי ביתר עילית, סכום עצום וחסר תקדים.

על רקע זאת, נדרשה העירייה להיערכות מיוחדת, הכוללת בינוי ופתרונות לבתי הספר, גנים ומעונות, כדי לעמוד ביעדים הללו, ובעיקר – ביעד שהגדיר ראש העיר – לספק מבני קבע לכמה שיותר מוסדות, מתוך מגמה לסלק את תופעת הקרוואנים מהעיר.

מי שטיפל בכל ההכנות הללו, הוא צוות ההיגוי העירוני בראשותו של סגן רה"ע בנימין הרשלר מחזיק תיק החינוך, שנפגש בחודשים האחרונים בתדירות שבועית בלשכת ראש העיר, יחד עם מנהל אגף החינוך ה"ה ישראל תיק, על מנת לעקוב מקרוב אחר קצב ההכנות, ולוודא ששנת הלימודים תיפתח כתיקנה.

מבחינה מקצועית יש לציין, האתגר הינו כפול, שכן מעבר לצורך במציאת פתרונות למספר הילדים הגדול, יש צורך לעשות זאת בשימת לב לצרכים המיוחדים של הציבור החרדי, עם מוסדות מיוחדים לכל קהילה וקבוצה, דבר שמגדיל את הדרישות בהרבה.

למרות הקושי הנ"ל, יש לציין כי מצב הכיתות והגנים בביתר עילית נחשב באופן יחסי לגבוה, עם 800 כיתות בנויות ועוד למעלה מ-100 גנים בנויים. לאלו יצטרפו כאמור השנה עוד קרוב ל-100 כיתות, גני ילדים ומעונות חדשים, שתקציבי הבינוי עבורם הושגו הודות לעבודה מאומצת של ראש העיר, חברי העירייה, ומנהל אגף החינוך ישראל תיק.

חלק מהמאמץ לסיום עבודת הבנייה בזמן, כלל גם פגישה אישית של ראש העיר עם תושבים הגרים בסמיכות לאתרי הבנייה ברח' אוהב ישראל, כדי לבקש מהם אישור חריג לעבודה בשעות הבוקר המוקדמות, בכדי לעמוד ביעדים ולסיים את הבנייה לקראת פתיחת שנת הלימודים. התושבים נענו לבקשה, ולדברי רובינשטיין, "העיר כולה אסירת תודה לתושבים הללו, שבאצילות נפש העמידו את טובת הכלל על פני נוחותם האישית. הם ראויים לכל שבח".

ראש העיר גם חלק שבחים לצוות ההיגוי העירוני בראשות סגרה"ע בנימין הרשלר מחזיק תיק החינוך, שבחודשים האחרונים נפגש מדי שבוע בלשכת ראש העיר, עקב אחר התקדמות ההכנות וגיבש פתרונות לקשיים שנתגלו. "הצוות הזה ראוי לכל שבח, המסירות והמקצועיות שלהם הביאו להישגים עצומים. בסייעתא דשמיא, אני יכול לומר שתלמידי ביתר עילית מסודרים ברוך ה'. אנחנו לא שוקטים על השמרים, וממשיכים בתנופה לעבר היעד של סילוק הקרוואנים מהעיר ומתן פתרונות קבע לכל מוסדות החינוך בעיר".

בשורה חשובה ומשמחת אחרת, הינה פתיחת גן ילדים מיוחד ללקויי שמיעה, ופתיחת מרכז טיפולי מיוחד לילדים לקויי ראיה, זאת לאחר שהעירייה גייסה תקציב מיוחד ממשרד החינוך לפתיחתם של אלו. המרכזים הללו יכילו מומחים מיוחדים לטיפול, ועזרים טכנולוגיים מתקדמים. "לא רק בחינוך הרגיל אנחנו בחזית העשייה, גם בחינוך המיוחד אנו מציגים הישגים נאים", אומר חבר מועצת העיר ישראל פכטר, יו"ר ועדת חינוך ומחזיק תיק חינוך מיוחד.
לימוד ביתר פתרון כיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד