כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הבורסה תגיב להסלמה בדרום • לאומי: להתרחק מהשוק

בצה"ל שוקלים מבצע קרקעי נוסף • נתוני המקרו שיפורסמו השבוע יספקו הצצה ראשונה להיקף פגיעת "צוק איתן" במשק

  • כ"ח אב התשע"ד
צלם:shutterstock
צלם:shutterstock

הבורסה בת"א תפתח את שבוע המסחר על רקע הדשדוש בוול סטריט ובעיקר נוכח ההסלמה במבצע "צוק איתן" בעוד צה"ל שוקל מבצע קרקעי נוסף והחל לפזר כרוזי אזהרה לפלסטינים ברצועת עזה.

תחילה ל"צוק איתן". ירי הרקטות לעבר ישראל נמשך גם במהלך סוף השבוע וגבה מחיר דמים. ביום שישי נהרג דניאל טרגרמן בן ה-4 מנפילת פצמ"ר בבית מגורים בקיבוץ נחל עוז. רה"מ נתניהו אמר בעקבות מות הילד כי "חמאס ישלם מחיר כבד". שעות ספורות לאחר מכן נפצע חייל בן 20 באורח אנוש מפגיעת רקטה בכביש בגן יבנה. ביום שבת החלט צה"ל לפזר כרוזים ברצועת עזה המזהירים את התושבים כי "המערכה פתוחה", וזאת לאחר שגורם ביטחוני אמר כי בצבא שוקלים עוד מבצע קרקעי ברצועה.

בנק לאומי קרא בסוף השבוע למשקיעים להימנע ככל הניתן מהשקעות בבורסה בישראל בגלל "צוק איתן". בסקירה השבועית כתבו כלכלני הבנק כי "בטווח הקצר, השפעת האירועים הבטחוניים על השוק המקומי הייתה מתונה. עם זאת, השילוב של פעילות כלכלית ממותנת (עוד לפני חודש יולי) וההשלכות האפשריות של הלחימה על הכלכלה הישראלית ברבעון השלישי של השנה (וגם במישור התקציבי) מגדילים את הסיכון בשוק המקומי. לפיכך, אנו נותרים בחשיפה נמוכה יחסית למניות ואג"ח בישראל".

למשקיעים תינתן השבוע הזדמנות נוספת לאמוד את עומק ההאטה בצמיחת המשק, עם פרסום נתוני מקרו חשובים. ביום ראשון יפורסם נתון המכירות ברשתות השיווק בחודש יולי - החודש בו החל מבצע "צוק איתן". ביום שני יפורסמו נתוני תעסוקה לחודש יולי, נתון ייצוא השירותים ביוני וכן לינות במלונות ביולי. זאת, בעוד גורמים בענף התיירות מתלוננים על פגיעה קשה בענף נוכח המצב הביטחוני.

ביום חמישי יפורסמו נתוני מכירות דירות וביקוש לדירות חדשות ביולי וכן היקף הרכישות בכרטיסי אשראי בחודש החולף.

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בירידות קלות בעוד המדדים המובילים ממשיכים לשהות בשיאים. מדד S&P 500 בשיא היסטורי והנאסד"ק בשיא של 14.5 שנים. המדדים דשדשו ביום שישי לאחר שיו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן אמרה בכנס השנתי בג'קסון הול כי שוק העבודה עדיין צומח באיטיות חרף כל מאמצי הפד. נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי קרא לממשלות לעשות יותר כדי להאיץ את הצמיחה בגוש האירו.

מבין המניות הבולטות בשוק, המניות הדואליות יבלטו כאשר מבין המניות עם פערי ארביטראז' בולטים נציין את טבע שחוזרת מוול סטריט עם פער שלילי של 1.1%, כן פייט ביופרמה עם פער חיובי של 3% ונייס עם פער חיובי של 2%.
טבע בורסה ירידות דרום השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד