כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קורא לשינוי עמדה

זלנסקי מחדד את הציפייה מישראל: "לא רוצה שיתווכו"

במסיבת עיתונאים לציון יום השנה לפלישה הרוסית, אמר נשיא אוקראינה כי הוא מכיר במצב המורכב של ישראל מול רוסיה, וציין כי יש שיפור בקשרים של קייב עם ירושלים. זלנסקי ניהל שיחות רבות עם גורמים ישראלים בנוגע לעמדת ישראל

זלנסקי מחדד את הציפייה מישראל: "לא רוצה שיתווכו"
ולודימיר זלנסקי צילום: דוברות נשיא אוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא רוצה שישראל "תבחר צד - הצד האוקראיני" בפלישה המתמשכת של רוסיה לארצו, במקום לנסות לתווך. בנאום במהלך מסיבת עיתונאים במלאת שנה לפלישת רוסיה, אמר זלנסקי כי הוא מכיר "במצב המורכב של ישראל וציין שיפור בקשרים של קייב עם ירושלים". דבריו הדגישו גם את התסכול המתמשך של אוקראינה מישראל על סירובה של האחרונה לספק נשק ובמקביל סירבה לגנות בתוקף את רוסיה.

ביום חמישי האחרון ישראל הצביעה לצד 140 מדינות נוספות בעד החלטה של ​​העצרת הכללית של האו"ם שנוסחה על ידי קייב הקוראת לרוסיה להסיג את כוחותיה מאוקראינה. ובכל זאת, סירובה של ישראל לשלוח נשק - עמדה שהיא הצדיקה בטענה שאינה יכולה להסתכן בקשריה עם רוסיה, ממנה ישראל זקוקה לאישור על מנת לפעול בשמי סוריה שבשליטת מוסקבה, כדי למנוע התבססות צבאית של איראן בגבולה הצפוני.

במסיבת העיתונאים בסוף השבוע האחרון, נשאל זלנסקי כיצד ישראל מסייעת לאוקראינה בבלימת הסיוע האיראני לרוסיה והאם תקיפות ישראליות (על פי פרסומים זרים) על העברות נשק איראניות עזרו לאוקראינה.

זלנסקי אמר שהוא יכול לענות על השאלות הללו, הוא סירב לעשות זאת כדי לא "לסכן את השיפור ביחסי אוקראינה-ישראל שהחל לאחרונה". לפני שהתייחס לשאלה הוא הלין על כך ש"במשך זמן רב במהלך המלחמה הזו, אני ממש להוט לתמיכה ישראלית, לא רק מהציבור - כי יש שם הרבה תמיכה - אלא גם מההנהגה הפוליטית של ישראל".

"באופן היסטורי, לאוקראינה היו יחסים מצוינים עם ישראל", ציין, והסביר כי ניהל שיחות רבות עם גורמים ישראלים בנוגע לעמדת ישראל. "היה קשה לשנות את עמדתם מכיוון שלישראל יש מצב מורכב בנוגע ליחסיה עם רוסיה, איראן, סוריה" המשיך. "אבל אני מאוד רוצה שהם לא יהיו מתווכים במלחמה הזו, אלא יבחרו צד - הצד האוקראיני", אמר זלנסקי.

ולדימיר זלנסקי אוקראינה רוסיה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד