י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בהוראת האדמו"ר

השריפה בסאטמר: יום צום ותשובה בז' אדר

בעקבות השריפה הגדולה והקשה בליל שבת בביהמ"ד סאטמר בירושלים. יום שלישי ז' אדר נקבע ליום תענית בהוראת האדמו"ר מסאטמר באסיפה טלפונית של ראשי הקהילה שהתקיימה בבית רב הקהילה, עם האדמו"ר שהשתתף ממעונו בקרית יואל 

השריפה בסאטמר: יום צום ותשובה בז' אדר
רב הקהילה בשיחה טלפונית עם הרבי צילום: באדיבות המצלם

חברי הנהלת קהילת סאטמר בירושלים עלו במוצאי שבת לביתו של רב הקהילה הגאון רבי משה טייטלבוים, שם שוחחו בטלפון עם האדמו"ר מסאטמר בקשר לשריפה הגדולה שכילתה בין השאר גם ספרי תורה ותפילין, בליל שבת בבית המדרש ברחוב יונה בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר מסאטמר הצטער מאוד ממה ששמע, ומהמראות הקשים של השריפה, האדמו"ר קבע כי יום שלישי הקרוב ז' אדר, יוכרז ליום תשובה תיקון ותענית ציבור, יום תענית מלא, בחורים חצי יום, ונשים יפדו את עצמם בפדיון מלא.

לאחר מכן שאל הגר"מ טייטלבוים שאלות חשובות וביקש הדרכה לגבי ההתנהלות בהמשך בקשר לתוצאות האסון.

בעקבות השריפה הקשה, בית הכנסת סאטמר בירושלים הועבר החל מהבוקר לתקופה הקרובה להיכל הטישים דחסידי ויז'ניץ ירושלים ברחוב תלמודי. שם יתקיימו מניני תפילות ושיעורי תורה כפי שהיה בבית הכנסת ברחוב יונה.

היום (ראשון) אחה"צ יתקיים מושב בי"ד מיוחד של העדה החרדית לדון על סדרי הלווית ספרי התורה שתתקיים מחר בערב ליל ז' אדר יומא דהילולא של משה רבנו רעיא מהימנא קדישא.

הבד"צ שלחו את הח"ק הראשית והכללית לטפל באפר הקודש ובגניזת הס"ת והתפילין, שכנראה יובאו לקבורה בחלקת גניזת סת"ם גוש ל"ג הר תמיר בהר המנוחות.

סאטמר שריפה פדיון נפש ז אדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד