כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אדישות העירייה למשבר לא ברורה"

הורים, התכוננו: אלו הצהרונים שישבתו השבוע

איגוד מטפלות הצהרונים בכוח לעובדים, ישבית השבוע מיום שלישי ועד יום ד' את הצהרונים בירושלים בשעות הפעילות 13:45 - 17:00 | לטענת האיגוד, תנאי ההעסקה הירודים בצהרונים מובילים לתחלופת עובדות גבוהה ומחסור הולך ומחמיר בעובדות

הורים, התכוננו: אלו הצהרונים שישבתו השבוע
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: משה שי, פלאש 90

איגוד מטפלות הצהרונים בכוח לעובדים, ישבית החל מיום ג' (28.2.23) ועד יום ד' (1.3.23) את הצהרונים בירושלים בשעות הפעילות 13:45 - 17:00. 

כ-1000 עובדות הצהרונים, גננות צהרון וסייעות, מוחות על תנאי העסקתן הירודים וסירוב העירייה והמינהלים הקהילתיים לקדם פתרון לשנה הנוכחית ולתת אופק ברור לשנה הבאה. 

לטענת האיגוד, תנאי ההעסקה הירודים בצהרונים מובילים לתחלופת עובדות גבוהה ומחסור הולך ומחמיר בעובדות.

עפ"י הסקר שערך איגוד הצהרונים בכוח לעובדים בקרב העובדות בעיר עולה, כ-50% מן העובדות דיווחו כי פתחו צהרון בצוות חסר. המשמעות: כל ילד שני בצהרונים, חווה שהות בצהרון בצוות חסר*. 81% מהעובדות ציינו כי "הדבר השוחק ביותר ומקשה עליהן בעבודה" הוא המשכורת הנמוכה.  

מארי לוי ידיד מובילת צהרון ותיקה וחברת איגוד מסרה: "שכר עובדות הגנים צפוי להשתנות ואת הצהרונים זנחו מאחור. אנחנו משתכרות שכר נמוך עשרה חודשים בשנה ונאלצות לצאת לחל"ת בקיץ. רבות מאיתנו לא זכאיות לדמי אבטלה בגלל גילנו. זו חרפה שנשים בנות 70 נדרשות להתקיים מקצבת זקנה או נכות! כל שאנו דורשות זה מענק שישווה את תנאי העסקתנו לתנאי עובדות הגנים".

 

 

 

הורים צהרונים שביתה חינוך סייעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד