ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
פסגת חירום בהובלת ארה"ב

בכיר ביטחוני: "צה"ל יצמצם את הפעילות ביו"ש למינימום ההכרחי"

בעיר עקבה שבדרום ירדן מתכנסים נציגים מישראל והרש"פ לפסגת "חירום" בהובלת ארה"ב, ירדן ומצרים בניסיון להרגיע את הרוחות לקראת חודש הרמדאן. בכיר ביטחוני אמר כי בעקבות הפסגה בצה"ל מתכוונים לצמצם את הפעילות ביהודה ושומרון למינימום ההכרחי. כל הפרטים

בכיר ביטחוני: "צה"ל יצמצם את הפעילות ביו"ש למינימום ההכרחי"
פעילות צה"ל בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ירדן מארחת הבוקר (ראשון) פסגת חירום בעקבה - בהשתתפות ארה"ב, ירדן, מצרים, הרשות הפלסטינית וישראל. זאת במטרה לנסות להרגיע את הרוחות לקראת חודש רמדאן, שיחל בעוד כשלושה שבועות, ולמנוע פיצוץ במצב שעלול להוביל לעימות. הצדדים צפויים לדון בתוכנית האמריקנית להרגעת המתיחות בין ישראל לפלסטינים.

בצל הפסגה, בכיר ביטחוני אמר כי בצה"ל מתכוונים לצמצם את הפעילות ביהודה ושומרון למינימום ההכרחי. לפי הגורם, כוחות הביטחון יפעלו רק מול התראות קונקרטיות לפצצות מתקתקות או מחבלים שמתכוונים לעשות פיגועים בטווח הזמן המידי. בנוסף, ישנה כוונה לתת למנגנונים הפלסטינים הזדמנות לבצע מעצרים בצורה עצמאית כפי שהיה בעבר. כך דווח בכאן חדשות.

העיתון "א-שרק אל אווסט" דיווח מפי מקורות מצריים כי המשלחת האמריקנית צפויה להניח תוכנית רגיעה בשטחי יהודה ושומרון, שתתרכז בהפסקת כניסת כוחות צה"ל לשטחי הרשות הפלסטינית ומתן יד חופשית למנגנוני הביטחון של הרשות להשליט סדר באזורים שבשליטתה.

במקביל, בריאיון לסוכנות הידיעות הירדנית "עמון" הכחיש מקור ירדני בכיר, דיווחים לפיהם הפגישה מתקיימת במטרה לקבל החלטה על תכניות אימונים של אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים בבסיסי אימונים בירדן, על מנת שיוכלו להילחם בפלגי ההתנגדות הפלסטינים בגדה המערבית.

בערוץ אלג'זירה דווח מפי מקור פלסטיני כי מטרת הפסגה בעקבה היא להגיע להבנות בנוגע לתקופת מעבר בה תפסיק ישראל צעדים חד צדדיים כמו בנייה ביו"ש, הריסת בתים וכניסה לערים הפלסטיניות למשך שישה חודשים, כאשר במהלכן תעשינה הכנות להגיע לרגיעה. המקור טען כי ישראל לא אפשרה את השתתפותן של מדינות ערביות נוספות בפגישת עקבה, מלבד מצרים וירדן. 

בעיתון "א-ראי אל-יום" היוצא לאור בלונדון, נטען כי הפסגה בעקבה בין בכירים ישראליים לפלסטינים, היא "פלטפורמה ראשונה להחייאת התהליך המדיני". עוד נטען בעיתון כי "המטרות הסודיות והבלתי מוצהרות של הפסגה הן להביא לסיומן של הקבוצות החמושות והלא חוקיות בערים הפלסטיניות ביהודה ושומרון ולמנוע את התפשטותן לערים נוספות".

בתוך כך, במהלך הלילה התקיימו בעיר ג'נין ובמחנה הפליטים דהיישה שבבית לחם, תהלוכות שקראו להנהגה הפלסטינית שלא להגיע לפסגה בירדן.

מן העבר הישראלי נוטלים חלק בפסגה היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, ראש השב"כ, רונן בר ומנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי. ראש הרשות פלסטינית אבו מאזן הודיע כי לא ישתתף בכינוס, בשל הגדרתו את הפיסגה כ"כינוס ביטחוני".

 

 

יהודה ושומרון ירדן ישראל תהליך מדיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד