כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מידה כנגד מידה

"כבר כשנולדתי ידעו שאהפוך ליתומה בקרוב"

הגאון רבי מיכל זילבר שליט"א פרש את חסותו על המגבית המיוחדת ל-44 היתומים המתחתנים בחודש אדר • הצצה מטלטלת לאחד מ-44 המקרים הנכללים בקרן המיוחדת

"כבר כשנולדתי ידעו שאהפוך ליתומה בקרוב"
תינוק צילום: פיקסביי

כשנולדה הקטנה, הם כבר ידעו שהיא תתייתם בקרוב. היולדת הטרייה נראתה בריאה לחלוטין, אבל היא ובעלה ידעו שהמחלה הממארת מקננת בגופה ומתקדמת באגרסיביות רבה.

העובדה שהיא היתה לקראת לידה, והקצב האגרסיבי של המחלה, הובילו להחלטה שלא לטפל במחלה. הרופאים אמרו שאחוזי ההישרדות במחלה כמו שלה, אפסיים. טיפולים כימותרפיים רק יגרמו לנזק ליילוד העתידי, ולא יסייעו לשפר את מצבה של האם.

הקליקו כדי לסייע ל-44 היתומים הנישאים עד פורים>>>

היא ילדה את התינוקת, חיבקה אותה בחום, ולא הסכימה להיפרד ממנה אפילו לשנייה. "בימים שנותרו לי להיות כאן, אני רוצה לתת לה כמה שיותר אמא...".

שבועות אחדים לאחר מכן הם כבר ליוו אותה למנוחות, בעלה השבור והרצוץ, ושיירה של ילדים יתומים ומבולבלים. הורים סבים, שכנים ומכרים, כולם צעדו אחר מיטתה, ולא הצליחו למחות את הדמעות. יולדת צעירה, אם לתינוקת בת שבועות ספורים, עוד לא סיימה את חופש הלידה, וכבר מובאת למנוחות.

בבית נותר האלמן עם היתומים הרכים. הוא הבטיח לרעייתו כשהיתה על ערש דווי, שהוא יעשה הכל גדי לגדל אותם ולהביא אותם לחופה. והוא אכן עמד בדיבורו.

בשיניים ובציפורניים הוא התמודד עם כל הקשיים, הצליח להיות אבא וגם קצת אמא. כל יום מחדש הוא קם בכוחות מתוגברים למשימת חייו, הכל הכל הכל הוא עושה כדי שהם לא ירגישו מסכנים ואמללים, כדי שיזכו לילדות מאושרת, וגם יזכרו את האמא המיוחדת שהיתה להם.

הבת הגדולה היתה לו לעזר. בלעדיה הוא לא היה שורד. היא מאכילה ומטפלת, רוחצת ושוטפת, מכבסת ומקפלת, מחבקת ועוטפת.

עכשיו היא עוסקת בהכנות אחרונות לקראת החתונה שלה. מגיעה לה חתונה גדולה ושמחה! מגיע לה להיות כלה מהממת, לא פחות מכל החברות האחרות שלה. מגיע לה לרקוד ולשמוח, בלי להתבייש בגלל שלא היתה לה אפשרות להשיג שמלת כלה נורמלית, כמו כל כלה אחרת.

אבל המצב הכלכלי קשה גם בימי שגרה, ולאביה אין מהיכן לממן את הוצאות החתונה.

זהו אחד המקרים הנכללים בקרן המיוחדת שהוקמה להשאתם של היתומים המתחתנים בחודש אדר, הקרן שעליה פרש את חסותו מרא דכולא תלמודא, מרן הגאון הגדול רבי מיכל זילבר שליט"א, שאף כתב מכתב מרגש בו הוא מתייחס לעובדה שבקרן נכללים 44 מקרים של נישואים יתומים, בתקופה בה המצב הביטחוני מתערער וכולנו זקוקים להגנה מיוחדת משמי מרום.

מי שיתרום 440 שקלים לקרן המיוחדת, עד פורים – עשרה שקלים לכל אחד מ-44 היתומים, יזכה להינצל מגזרית הדם, בגימטריא 44, וזכות הצדקה תעמוד לו שינצלו הוא ובני ביתו מכל נזק וצער.

הקליקו כדי לסייע ל-44 היתומים הנישאים עד פורים>>>

כלה יתומה קופת העיר ר' מיכל זילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד